هر آنچه باید درباره گوشی تاشو گلکسی Z Flip سامسونگ بدانید

در یک سال گذشته گوشی‌های تاشو مجددا به بازار راه یافتند و با شکلی جدید و پیشرفته نظر بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده‌اند. ماه فوریه زمانی برای معرفی سری گلکسی اس ۲۰ سامسونگ (Galaxy S20) است. با وب سایت بروزنیوز همراه باشید.

سامسونگ به عنوان شرکت غول کره‌ای، سامسونگ، این بار به دنبال ابتکار بیشتر در این سری محصولات خود بوده و مخصوصا در بخش دوربین، قابلیت‌های خوبی نظیر بزرگنمایی تا ۱۰۰ برابر بیشتر را ارائه خواهد کرد. اما این تمام ماجرا نیست و در این میان نسل دوم گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ نیز با نام Galaxy Z Flip رونمایی خواهد شد. این رویداد رونمایی از محصولات گلکسی سامسونگ، در یازدهم فوریه یعنی هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد و جزییات کاملی از سری جدید محصولات سامسونگ تا هفته‌ی آینده منتشر می‌شود.

احتمالا با توجه به اطلاعات فاش شده، تاکنون جزییاتی از گلکسی Z Flip شنیده‌اید. گوشی تاشو گلکسی Z Flip، به سبک گوشی هوشمند تاشو Moto Razr از موتورولا بوده و با طراحی تاشو عمودی معرفی خواهد شد و تاکنون اطلاعاتی از مشخصات، طراحی و حتی قیمت آن نیز فاش شده است. در ادامه به برخی از این جزییات و مشخصات احتمالی در گلکسی Z Flip خواهیم پرداخت.

طراحی نسل دوم گوشی تاشو سامسونگ گلکسی Z Flip

در این سری از گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ شاهد یک جهش در طراحی خواهیم بود. ظاهرا طراحی این مدل به گوشی هوشمند Moto Razr موتورولا بسیار نزدیک بوده و طراحی این گوشی تاشو متفاوت از نسل قبلی و به صورت عمودی ارائه خواهد شد. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌شود، گلکسی Z Flip بسیار زیبا طراحی شده و در رنگ بنفش ارائه خواهد شد. البته این مدل تاشو احتمالا در یک رنگ مشکی مات نیز به بازار عرضه می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های گلکسی Z Flip می‌توان به طراحی لولای پیشرفته‌‌ی گلکسی Z Flip اشاره کرد که امکان باز شدن و بسته شدن بدون ایجاد شکاف را خواهد داد. همچنین می‌توان به وجود یک لایه‌ی سیاه در اطراف صفحه نمایش برای محافظت از صفحه اشاره کرد که این لایه در گوشی گلکسی فولد نیز وجود داشت اما این بار با قابلیت ضربه‌گیری بالا در گوشی گلکسی Z Flip ارائه خواهد شد. همچنین در این مدل، یک نمایشگر در قسمت بیرونی گوشی و در کنار دوربین‌ها وجود خواهد داشت که براساس شایعات با نام Focus Display ارائه خواهد شد. گفته می‌شود که این صفحه‌ نمایش بیرونی در ابعاد ۱.۰۵ اینچی Super AMOLED بوده و با بسته شدن گوشی، روشن خواهد شد. این نمایشگر کوچک برای نمایش تاریخ، ساعت، شارژ باتری و اعلان‌ها قابل استفاده خواهد بود و عملکرد جذابی را در این مدل به ارمغان خواهد آورد.

در نمایشگر اصلی این گوشی نیز احتمالا شاهد شباهت زیادی با گوشی‌های تاشو سونی و موتورولا خواهیم بود. براساس احتمالات و شایعات، انتظار می‌رود که Galaxy Z Flip دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی AMOLED، رزولوشن Full HD و طراحی حفره‌دار punch-hole باشد. سامسونگ در این گوشی تاشو جدید، حاشیه‌هایی بسیار باریک را در نظر گرفته که طراحی منحصربه‌فرد و تحسین‌برانگیزی را به ارمغان می‌آورد. این گوشی تاشو در حالت باز شده بسیار بلند بوده و از نسبت تصویر ۲۲:۹ برخوردار خواهد بود.

براساس شایعات، احتمال داده شده که سامسونگ در این گوشی تاشو جدید خود، بهترین راه‌حل را برای محافظت از صفحه نمایش ارائه خواهد کرد و تغییرات جزئی نسبت به مدل قبلی در طراحی لولا و نمایشگر را شاهد خواهیم بود. در نتیجه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که صفحه نمایش تاشو Galaxy Z Flip بهتر از نمایشگر گلکسی فولد طراحی شود. در واقع در این نسل جدید از گوشی‌های تاشو سامسونگ شاهد استفاده از پوشش شیشه‌ای بسیار نازک (UTG) به جای پوشش پلاستیکی خواهیم بود. این شرکت غول کره‌ای، احتمالا با نشان تجاری “UTG” (شیشه فوق العاده نازک) محصول جدید خود را به بازار عرضه خواهد کرد در نتیجه شاهد دوام و استحکام بیشتر و همچنین آسیب و خراش کمتر در این صفحات شیشه‌ای نسبت به صفحات پلاستیکی خواهیم بود. به طور کلی سامسونگ سعی کرده تا اشکالات مشاهده شده در گلکسی فولد را از گلکسی Z Flip حذف کند و این نسل جدید گوشی تاشو خود را پیشرفته‌تر و به شکلی بی‌نقص به ارمغان آورد.

در مورد جزئیات سخت افزاری اضافی این مدل باید بگوییم که احتمالا گلکسی Z Flip یک اسکنر اثر انگشت فیزیکی بر روی دکمه پاور خواهد داشت. همچنین کلیدهای ولوم صدا در سمت راست قرار خواهند گرفت. از سوی دیگر پورت USB Type-C به همراه بلندگوهای استریو و جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری در پایین گوشی قرار خواهند داشت. در واقع تمامی فاکتورهای ذکر شده‌، این گوشی هوشمند را به یک مدل دوست‌داشتنی تبدیل خواهد کرد و بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی این مدل هستیم تا بخش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم و از امکانات آن بهره‌مند شویم.

مشخصات و ویژگی‌ها فاش شده از گوشی گلکسی Z Flip

گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از آن بود که گلکسی Z Flip یک گوشی میان‌رده خواهد بود، اما اخیراً اطلاعات جدید نشان داده است که این گوشی هوشمند یک مدل پرچمدار محسوب خواهد شد. نسل دوم گوشی تاشو سامسونگ احتمالا به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس،  ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود. شایان ذکر است که، Galaxy Z Flip احتمالاً از فناوری ۵G پشتیبانی نخواهد کرد. رابط کاربری OneUI 2.0 سامسونگ با سیستم‌عامل Android 10 در این گوشی تاشو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت در نتیجه شاهد امکانات نرم افزاری کاربردی و جذابی در این مدل خواهیم بود.

مشخصات دوربین گوشی تاشو گلکسی Z Flip

رندرهای منتشر شده نشان می دهند که Galaxy Z Flip دارای دوربینی دوگانه در قسمت بیرونی بوده و تنها یک دوربین سلفی در قسمت داخلی در حفره ای در مرکز صفحه قرار گرفته است. براساس شایعات& این دوربین دوگانه احتمالا به سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (۱.۴ میکرومتر سایز پیکسل، لنز واید ۲۷ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر) و یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی (f / 2.2) مجهز خواهد شد. همچنین می توان انتظار داشت که دوربین سلفی Galaxy Z Flip مجهز به یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی (لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/2.4، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) باشد. در این میان از جمله قابلیت‌های عکاسی موجود در این گوشی هوشمند می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد.

جدا از مشخصات فاش شده از این گوشی سامسونگ، باید به بهینه‌سازی نرم افزاری و همگام‌سازی نرم افزارهای مختلف با این مدل تاشو نیز اشاره کرد. در واقع عملکرد بخش نرم افزاری در حالت کاملاً باز تا ۱۸۰ درجه قابل اجرا بوده و در حالت نیمه باز تا ۹۰ درجه قابل اجرا است و نمایشی متفاوت خواهد داشت در نتیجه شاهد سازگاری خوبی در اجرای برنامه‌های نرم افزاری خواهیم بود.

مشخصات باتری و شارژر گوشی تاشو گلکسی Z Flip

براساس شایعات، گوشی تاشو جدید سامسونگ، به طور کلی به باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که شامل دو باتری ۲۳۷۵ میلی‌آمپرساعتی و ۹۲۵ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. شاید این باتری در بخش سرعت شارژ برای برخی از کاربران قابل قبول نباشد. گوشی گلکسی Z Flip از شارژ سریع و سیمی ۱۵ واتی و همچنین یک شارژ سریع بی‌سیم ۹ وات بهره خواهد برد. در واقع شاید بهتر بود که سامسونگ حداقل به شارژر ۲۵ وات با شارژ سریع مجهز می‌شد و ظاهرا این میزان سرعت شارژدهی برای کاربران رضایت‌بخش نخواهد بود.

قیمت مقرون‌به‌صرفه گوشی تاشو Galaxy Z Flip

Galaxy Z Flip اولین گوشی تاشو است که در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. یکی از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با Galaxy Z Flip، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن است. در واقع قیمت این محصول، کاربران را به سمت خرید آن سوق خواهد داد و احتمالا توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب خواهد کرد. اگر جزییات منتشر شده صحت داشته باشد، Galaxy Z Flip با قیمت ۱,۵۰۰ یورو در بازارهای اروپا به فروش خواهد رسید.

این قیمت، تقریباً هم قیمت با گوشی تاشو Moto Razr موتورولا است اما قطعا مقرون‌به‌صرفه‌تر از نسل قبلی گوشی‌های هوشمند تاشوی سامسونگ یعنی Galaxy Fold خواهد بود چراکه گلکسی فولد، سال گذشته با قیمت ۱,۶۴,۹۹۹ روپیه در هند به بازار عرضه شد که قیمت بسیار بالایی بوده است. در نهایت Galaxy Z Fl در کنار سری گلکسی اس ۲۰ در تاریخ ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) رونمایی خواهد شد و قطعا همگان را هیجان‌زده خواهد کرد. هنوز اطلاعات و جزییات نامشخصی وجود دارد که از این گوشی منتشر نشده و فعلا باید منتظر باشیم تا این گوشی تاشو جدید سامسونگ رونمایی و معرفی شود تا اطلاعات دقیق و تکمیلی آن منتشر گردد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *