گوشی‌ های هوشمند تاشو آیا جایی در بازار خواهند داشت؟

Display Supply Chain Consultant

بر طبق پژوهشی که Display Supply Chain Consultant انجام داده، تولید کنندگان موبایل های هوشمند سال آتی نزدیک به ۳.۱ میلیون دستگاه مجهز به نمایشگرهای منعطف عرضه خواهند کرد. البته این تازه بخشی از داستان است چرا که براساس برآوردی که در این گزارش انجام شد شمار این گوشی‌ها تا سال ۲۰۲۲ به تعداد بسیار زیاد ۶۳ میلیون دستگاه خواهد رسید که درآمد حاصل از آن ۸.۹ میلیارد دلار خواهد بود، رقمی بسیار بزرگ و البته جهشی بسیار فاحش در مقایسه با سال ۲۰۱۸ که هیچ گوشی هوشمند تاشو مجهز به نمایشگر منعطف تولید نشده است.

گوشی تاشو

 

گوشی های هوشمند تاشو

اما رویای این اعداد و ارقام زمانی به حقیقت خواهد پیوست که کمپانی‌های سازنده از فناوری تولید گوشی‌های تاشو با نمایشگر منعطف بهره‌مند شوند و گوشی‌های هوشمند بهتر و با قیمت به‌صرفه‌تری عرضه کنند. تمام این‌ها به رقابت میان کمپانی‌های سازنده و رشد و بلوغ این فناوری بستگی دارد که عوامل اصلی پایین آوردن قیمت این مدل گوشی‌ها بشمار می‌آیند.

کمپانی سامسونگ در آینده نه چندان دور

کمپانی سامسونگ قرار است اوایل سال ۲۰۱۹ اولین گوشی هوشمند منعطف خود را به بازار عرضه کند و هواوی نیز اعلام کرده که اولین گوشی هوشمند منعطف این کمپانی تحولی عظیم در بازار بوجود خواهد آورد. اما پژوهش مزبور معتقد است که موضوع فقط در رابطه با پیکسل‌های نمایشگرهای منعطف نیست. نمایشگر منعطف به تنهایی برای راضی کردن کاربر به پرداخت ۲۰۰۰ دلار کافی نیست در حالیکه امروزه گران‌قیمت‌ترین گوشی‌ها حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت دارند. به همین خاطر وجود ارزش افزوده و ویژگی‌های اضافی دیگری ضروری است تا کاربر مجاب به خرید این گوشی ها شود. گوشی تاشو منعطف باید جدای از زیبایی و جذابیت منحصربفرد مزایای دیگری داشته باشد. بدون تردید طراحی انعطافپذیر موجب افزایش قابل توجه ضخامت گوشی خواهد شد. با وجود افزایش ضخامت حجم باتری تعبیه شده در بدنه باتری بخاطر طراحی خاص گوشی‌های منعطف کوچکتر می‌شود، درحالی که نمایشگر بزرگ‌تر شده و انرژی بیشتری می‌طلبد. شایعاتی شنیده می‌شود مبنی براینکه احتمالا نسل اول گوشی‌های هوشمند منعطف نتوانند در زمینه‌های مختلف، بخصوص کیفیت نمایشگر با عملکرد عالی پرچمداران قدرتمند امروز رقابت کنند.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که سازندگان گوشی‌های هوشمند تاشو مدتی است که این فناوری را در اختیار دارند اما هزینه تولید و قیمت محصول نهایی برای عرضه به بازار، فروش این گوشی تاشو را سخت می‌کند. اگر سازندگان آمادگی لازم برای مرحله بعدی در طراحی گوشی هوشمند را دارند، پس حتما باید درباره کاهش هزینه‌های تولید یا ویژگی منحصربفرد دیگری در این گوشی‌ها هم فکری کرده باشند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *