آیا اپل موزیک در جایگاه اول استریم آنلاین موسیقی قرار می گیرد ؟

اپل در حال دستیابی به جایگاه اول استریم موسیقی در ایالات متحده می باشد این مقام اکنون در دست سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای است.

از زمانی که به یاد داریم اسپاتیفای دارای بیشترین تعداد مشترکین در سرویس اشتراک موسیقی خود بوده است به دنبال این سرویس، اپل موزیک قرار دارد که اکنون دارای بیشترین مخاطب خود از سال ۲۰۱۵ که این نرم افزار ارائه شد، می باشد.در واقع اسپاتیفای دارای ۷۰ میلیون کاربر پریمیوم (در کنار ۷۰ میلیون کاربر نسخه رایگان) تقزیبا بشتر از ۲ برابر کاربران ۳۶ میلیونی اپل موزیک را پوشش می دهد.

بر طبق مجله وال استریت، رشد مشترکان اپل موزیک به سرعت در حال افزایش است و به زودی از اسپاتیفای عبور خواهد کرد، مجله وال استریت تابستان امسال را زمان احتوالی برای این اتفاق پیشبینی کرده است، و اپل میتواند عنوان بزرگترین سرویس پخش موسیقی در ایالات متحده را به خود اختصاص دهد. افرادی که با این اطلاعات آشنا هستند، می گویند که اپل به طور ماهانه در حال افزایش مشترکین خود در ایالات متحده است. که دز هر ماه دو و نیم برابر سریعتر از اسپاتیفای است. مشترکین اپل تقریبان ۵درصد رشد داشته که این درمقابل افزایش ۲ درصدی مشترکین رقیب می باشد.

یکی از دلایل این رشد سریع اپل موزیک نسبت با اسپاتیفای وجود نرم افزار این شرکت بر روی محصولات محبوب بازار تکنولوژی ، آیفون، آیپد، اپل واچ به صورت پیش فرض است. جمعه آینده نیز شرکت اپل اسپیکر هوشمند خود “هوم پاد” را به بازار عرضه می کند. طبق کفته تیم کوک این اسپیکر از کیفیت صدای بالایی بر خوردار است و موسیقی را به صورت مستقیم از اکانت آیتیونز اپل موزیک پخش می کند. برای شنیدن موسیقی از دیگه نرم افزار های استریم مشابه مانند اسپاتیفای، کاربران هوم پاد باید از ایرپلی اپل استفاده کنند که در دیگر دیوایس های اپل موجود است، این را به یاد داشته باشید اسپیکر هوشمند اپل از بلوتوث پشتیبانی نمی کند.

اسپاتیفای مجموعه ای ۳۰ میلیئنی از موسیقی را دارا است که این ۱۵ میلیون کمتر از ۴۵ میلیون موسیقی موجود در سرویس اپل موزیک است. هزینه اشتراک ماهانه در اسپاتیفای ۹.۹۹ دلار است که قابلیت های جلو زدن پلی لیست و کوش دادن آفلاین را به آن اضافه می کند. اگر از اکانت دانش آموزی استفاده کنید این مبلغ به ۴.۹۹ دلار کاهش میابد و همچنین اکانت خانواده مبلغ ۱۴.۹۹ دلار است ک شامل ۶ نفر اعضا است. در اپل هم همین نوع قیمت گذاری وجود دارد و بجز استفاده رایگان برای ۳ ماه اول مابقی شرایط برابر است.
باید تا تابستان سال آینده منتظر ماند که ببینیم اپل با رشد خوب خود قادر به دستیابی این عنوان است یا اسپاتیفای برنامه دیگری برای باقی ماندن در مقام اول خواد داشت.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *