آمازون همچنان با ارزش ترین برند جهان در سال ۲۰۲۰

به تازگی Brand Finance Global 500 گزارش جدیدی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان منتشر کرده که در آن فهرستی از برترین‌ها در سال ۲۰۲۰ به چشم می‌خورد و نکته جالب اینجاست که آمازون صدرنشین است. با بروزنیوز همراه باشید.

آمازون در سال ۲۰۱۹ توانست چندین بار به عنوان باارزش‌ترین برند جهان شناخته شود و گویی در سال ۲۰۲۰ نیز موفقیت این کمپانی بزرگ ادامه دارد. طبق اعلام Brand Finance Global 500، آمازون برای سومین سال پیاپی موفق شد صدر این فهرست را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر آمازون بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد و برای نخستین بار است که از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار عبور می‌کند. به طور کلی آمازون نسبت به سال ۲۰۱۹، افزایش ارزش ۱۷ درصدی داشته است.

گفته می‌شود از دلایل موفقیت آمازون افزایش فعالیت در بخش‌های محاسبات ابری، سرویس های استریم و لجستیک است. در رتبه دوم گوگل جای گرفته و در حال حاضر ارزش ۱۵۹ میلیارد دلاری دارد. سپس نوبت به اپل می‌رسد که با ارزش ۱۴۰ میلیارد دلاری، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

افزوده شدن هوآوی به فهرست برترین ها

مایکروسافت نیز در رتبه چهارم با ارزش ۱۱۷ میلیارد دلاری جای گرفته. سامسونگ هم رتبه پنجم داشته و با افزایش ارزش در حال حاضر ۹۴ میلیارد دلار ارزش دارد که در مقایسه با دیگر برندهای تولیدکننده گوشی هوشمند، برتر است.

رتبه هفتم فیسبوک جای گرفته و ارزشی ۷۹.۸ میلیارد دلاری دارد. به طور کلی تمامی این شرکت‌های نام برده نسبت به قبل افزایش ارزشی پیدا کردند. نکته جالب این فهرست حضور هوآوی برای نخستین بار در لیست ۱۰ برند برتر جهان بوده که با ارزش ۶۵ میلیارد دلار توانسته رتبه ۱۰ را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر مجموع ۴۶ شرکت فعال در حوزه فناوری به ۹۸۶ میلیارد دلار می‌رسد و این طور که پیداست هر سال باید شاهد افزایش رشدی هم باشیم.

فناوری امروزه پیشرفت بخصوصی در مقایسه با قبل داشته و بدیهی است که ارزشمند شود.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • آمازون همچنان با ارزش ترین برند جهان در سال ۲۰۲۰