پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ موبایل

شرکت مایکروسافت سال ۲۰۱۵ ویندوز ۱۰ موبایل را به عنوان سیستم عامل موبایلی خود دردسترس قرار داد. حال با گذشت نزدیک به ۵ سال پشتیبانی این سیستم عامل موبایل به پایان رسید و در نهایت ردموندی ها دیگر برنامه ای برای ادامه پشتیبانی این پلتفرم موبایل ندارند.

ویندوز ۱۰ موبایل مدتی پس از انتشار نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰ دردسترس قرار گرفت و مایکروسافت تصور می کرد که می تواند به موفقیت های بزرگی با این سیستم عامل دست یابد. اما به نتایج روشنی دست پیدا نکرد و همین امر موجب شد تا محبوبیت سیستم عامل به مرور زمان کاسته شود.

در نهایت دیگر هیچ شرکتی به عرضه گوشی هوشمند ویندوز ۱۰ موبایل نپرداخت. سال ۲۰۱۵ ویندوز ۱۰ موبایل برای گوشی های هوشمند Lumia 950, 950 XL و ۵۵۰ دردسترس قرار گرفت. اما کاهش محبوبیت این سیستم عامل موجب شد تا به مرور زمان از صحنه کنار رفته و سهم خود را از دست دهد.

پیش از ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت ویندوزفون را دردسترس قرار داد و با از راه رسیدن ویندوز ۱۰ نام آن به ویندوز ۱۰ موبایل تغییر کرد. به تازگی اعلام شد این پلتفرم دیگر پشتیبانی نخواهد شد و اپ های آفیس روی تلفن های هوشمند این سیستم عامل تا ژانویه ۲۰۲۱ دیگر پشتیبانی نمی شوند.

در حال حاضر مایکروسافت به اندروید یکی از محبوب ترین سیستم عامل های موبایلی روی آورده و دستگاه هایی هم معرفی کرد.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ موبایل