سیستم عامل فیوژا بزودی راه اندازی می شود

Fuchsia یک پلتفرم باز از سمت گوگل می باشد که اکنون با یک تیم ۱۰۰ نفری در حال توسعه می باشد. وب سایت اندروید پلیس اخیرا با ارائه گزارشی اعلام کرده است که شرکت گوگل روز گذشته وب سایت تخصصی را برای توسعه دهندگان این سیستم جدید تاسیس کرده است که با آدرس  Fuchsia.dev در دسترس می باشد. اما جالب است بدانید که این سیستم عامل برخلاف اندروید و کروم از کرنل لینوکس استفاده نمی کند، بلکه در تولید فیویا از میکروکرنلی به نام زیرکن استفاده شده است. بد نیست بدانید که میکروکرنل کوچک ‌ترین میزان نرم‌ افزار مورد‌نیاز برای اجرای یک سیستم محسوب می‌ شود. به همین جهت احتمالا زیاد سخت نیست که بدانید فیوژا دارای شیوه متافوت تری از اجرا نسبت به اندروید خواهد بود.

البته این امر نباید نگرانی را در ذهن کاربران ایجاد کند. چرا که کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) کراس ‌پلتفرم فلاتر (Flutter) به توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید این امکان را خواهد داد که اپلیکیشن های خود را برای فیوژا نیز آماده کنند. از طرفی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ نیز این سیستم عامل، از تراشه کرین ۹۷۰ تولید شرکت هواوی نیز پشتیبانی کرده و با موفقیت بر روی آنر پلی آپلود گردید. اگر چه این خبرها همگی مثبت و امیدوار کننده هستند، اما باید بدانید که ایجاد سیستم عاملی جدید برای جایگزین کردن اندروید زیاد هم کار آسانی نخواهد بود. زیرا هم اکنون بیش از ۸۵ درصد از گوشی های هوشمند فعال در سراسر جهان به این سیستم عامل متن باز مجهز شده اند.

با این حال ایجاد و توسعه وب سایتی تخصصی برای توسعه دهندگان فیوژا به شرکت گوگل کمک می کند که بتواند به صورت گسترده و فراگیر اطلاعاتی را درباره سیستم عامل جدید خود به کاربران و کارشناسان منتقل سازد. همچنین این وب سایت می تواند یکی از بهترین روش های موجود برای تست بررسی آن توسط توسعه دهنده باشد و کمک کند که کاربلدان این حوزه بتوانند نحوه کار کردن با آن را بیاموزند.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *