پردازنده گیمینگ جدید Helio G80 مدیاتک معرفی شد

شرکت مدیاتک پیشتر دو پردازنده میان رده Helio G70 و G70T را معرفی کرد. حال به تازگی برند تایوانی تصمیم گرفته تا یک مدل گیمینگ قوی دیگری را به فهرست بیافزاید و مدل Helio G80 را معرفی کرد. این مدل برای گوشی‌های هوشمند گیمینگ میان رده در نظر گرفته شد. با وب سایت بروزنیوز همراه باشید.

برند تایوانی مدیاتک به استفاده از فناوری HyperEngine در این چیپ پرداخته که موجب تقویت عملکرد دستگاه هنگام بازی خواهد شد. مدیاتک در هنگام معرفی این چیپ بیان داشته که محصول جدید ویژگی‌های برتر برای دوربین، اتصال، چندرسانه‌ای و هوش مصنوعی را در پی دارد.

از مشخصات فنی G80 باید به یک جفت هسته ARM Cortex-A75 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی اشاره کرد. گذشته از آن شش هسته Cortex-A55 هم برای این مدل در نظر گرفته شده و در مجموع هشت هسته‌ای است. گرافیک این چیپ ARM Mali-G52 بوده و فرکانس ۹۵۰ مگاهرتزی دارد.

مدل جدید مدیاتک تحت لیتوگرافی ۱۲ نانومتری TSMC FinFET ساخته شده که چیزی شبیه به Helio G70 قبل است. این پردازنده از حافظه رم ۸ گیگابایتی LPDDR4X پشتیبانی کرده و از شبکه ۴G VoLTE و وای فای ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی به عمل می‌آورد. به نوعی فناوری‌های این چیپ همان‌هایی بوده که در Snapdragon 720 نیز شاهد بودیم.

Helio G80 برای بخش دوربین شامل هوش مصنوعی شده و عملکرد قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. همچنین شامل پردازشگر عصبی بوده و برخی فعالیت‌های هوشمند را برای تلفن همراه به دنبال خواهد داشت. انتظار داریم گوشی‌های هوشمند مجهز به این چیپ بزودی از راه برسند.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *