کاخ سفید با هدف تسلط بیشتر بر کمپانی های خارجی، نشست ۵G را با رهبران فناوری جهان در نظر دارد

به نقل از CNBC مقامات گفته‌اند که دولت ترامپ در نظر دارد نشست ۵G با رهبران فناوری جهانی را در ماه آوریل در کاخ سفید برگزار کند. این نشست بخشی از تلاش‌های کاخ سفید برای جلوگیری از تسلط غول مخابراتی چینی هواوی (Huawei) در فن آوری ارتباطات نسل بعدی است.با بروز نیوز همراه باشید.

در پشت صحنه، مدیران فناوری همچون برد اسمیت، رئیس شرکت مایکروسافت (Microsoft) برای گفتگو در مورد حفظ تسلط بر ارتباطات توسط غول‌های فناوری آمریکایی با ترامپ دیدار کرده‌اند. مقامات به CNBC گفتند که دولت ترامپ در اوایل ماه آوریل یک نشست ۵G را در کاخ سفید به عنوان بخشی از تلاش‌های جهانی خود برای اطمینان از عدم تسلط غول مخابراتی چینی هواوی در فناوری‌های ارتباطی نسل بعدی برنامه ریزی می‌کند. این رویداد هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور، لری کادلو، جمعه به خبرنگاران گفت که چنین جلسه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

ما می‌خواهیم بسیاری از آنها را در کاخ سفید داشته باشیم تا بحث کنند. من مطمئن هستم که رئیس جمهور تا حدودی با ما هم نظر خواهد شد. این شامل سامسونگ است، این شامل همه دوستان ما خواهد شد.

این‌ها بخشی از سخنان مشاور عالی اقتصادی دونالد ترامپ بود اما توسعه در یک لحظه مهم برای روابط ایالات متحده و چین صورت می‌گیرد. چین، که با چالش شیوع کرونا ویروس در کشورش روبرو است، ماه گذشته نخستین مرحله از قرارداد تجارت خود با ترامپ را امضا کرد، چرا که هر دو طرف خواهان همکاری بیشتر و کنار گداشتن کشمکش‌های اقتصادی هستند. اما در شکل‌گیری این تفکر کاخ سفید در برگزاری اجلاس ۵G برد اسمیت رئیس شرکت مایکروسافت تأثیرگذار بوده که این موضوع را رو در رو با ترامپ مطرح کرده است.

اجلاس ۵G آینده برای جمع آوری اطلاعات از صنعت فناوری در نظر گرفته شده است تا به کاخ سفید کمک کند تا بتواند به کمک کشورهای متحد خود شرکت هواوی را تحت فشار قرار دهد که در پی آن نباید اجازه دهند تجهیزات هوآوی در شبکه‌های ارتباطی خود قرار گیرند. دولت ترامپ می‌ترسد که دولت چین به کمک شرکت هواوی بتواند امکان جاسوسی در ارتباطات حساس را داشته باشد. علیرغم فشارهای ایالات متحده، این کشور تصمیم گرفته است تا اجازه ورود تجهیزات Huawei را در شبکه‌های ۵G خود بدهد. این مقام گفت که کاخ سفید قصد دارد شرکت‌های خارجی مستقر در کشورهای متحد از جمله نوکیا، اریکسون و سامسونگ را دعوت کند.

دادستان کل ویلیام بار در اوایل این ماه پیشنهاد کرد که ایالات متحده باید تا آنجا که می‌خواهد یک سهام کنترل کننده نوکیا و اریکسون را خریداری کند تا بندر ایمن برای تجهیزات ارتباطی غیرچینی فراهم کند. اما مقامات دیگر در کاخ سفید به سرعت این ایده را از صحنه خارج کردند و نگران این بودند که شرایط خرید سهام بزرگ در شرکت‌های خصوصی برای مالیات دهندگان چندان مناسب نیست.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • کاخ سفید با هدف تسلط بیشتر بر کمپانی های خارجی، نشست ۵G را با رهبران فناوری جهان در نظر دارد