نمایشگاه سونی برای ۴۰ سالگی واکمن

یک جولای سال ۱۹۷۹، روزی بود که یک تغییر بزرگ در دنیای فناوری رونمایی شد. چهل سال پیش و در این تاریخ شرکت سونی ژاپن اولین مدل از واکمن های خود را با نام TPS-L2 به بازار معرفی کرد. این واکمن که اولین محصول پخش کننده موسیقی پرتابل به شما می آمد، تاثیر بزرگی در این صنعت گذاشت و برای همیشه روش گوش دادن به موزیک را دچار تحولی شگرفت کرد. برای درک بزرگی این تکنولوژی می توان گفت که سونی تنها در دو ماه اول عرضه، توانست که حدود ۵۰ هزار دستگاه از این واکن را به فروش برساند. این آمار نوید یک آینده درخشان را برای این محصول تازه می داد، این پیشرفت تا جایی ادامه پیدا کرد که سرانجام این کمپانی اعلام کرد که تا سال ۲۰۱۰، حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه واکم به سراسر جهان به فروش رفته است. حال این شرکت به منظور گرامیداشت چهلمین سال عرضه واکمن، یک نمایشگاه از تاریخچه دستگاه های پخش کننده پرتابل موزیک خود در توکیو برگزار کرده است.

اگر به تاریخچه دستگاه های پخش کننده موزیک نگاهی بیاندازیم، متوجه میشویم که تا قبل از جولای ۱۹۷۹ دستگاه هایی با نام بوم باکس در این زمینه حکم رانی می کردند. بوم باکس در واقع صبط صوت های بزرگی بودند که با استفاده از باتری، قادر به پخش موزیک بودند. به طبع با توجه به پخش موزیک از بلندگوهای بزرگ این سیستم چندان هم مطبوع به نظر نمی آمد، اما با معرفی واکمن به یک باره همه چیز دچار تغییر شد، از این پس کاربران می توانستند موزیک های خود را در خارج از خانه و به صورت خصوصی گوش کنند. گفتنی است که اولین واکمن تنها یک پخش کننده ساده و فاقد قابلیت ضبط بود اما از دو درگاه ۳.۵ میلی متری هدفون بهره می برد، به همین دلیل شما می توانستید به همراه دوستتان از یک دستگاه برای گوش دادن به یک موزیک استفاده کنید.

اما این تنها نسخه اولیه از این محصول بود، سونی با پیشرفت فناوری های خود توانست جهش های سخت افزاری را برای واکمن خود به ارمغان آورد. به دنبال این موضوع با معرفی دیسکمن ها، کاربران امکان استفاده کردن از CD را نیز پیدا کردند، بعدا ها با ارائه مدل های سازگار با مینی دیسک، بخش دیگری از بازار نیز به آن جذب شد. در نهایت با ارائه دستگاه هایی موسوم به MP3 پلیر سونی توانست که طیف گسترده ای کاربران را جذب خود کند. این دستگاه به قدری محبوبیت پیدا کرد که هم اکنون نیز توسط این شرکت تولید و عرضه می شود.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *