عملکرد‌ نمایشگر Megacon پاناسونیک با دو پنل ال‌سی‌دی مانند صفحه اولد می‌باشد

شرکت پاناسونیک در غرفه IFA خود لیست کاملی ارائه داده است که شامل مدل تلویزیون‌ها و دوربین‌های این کمپانی می‌باشد. از محصولاتی که در این لیست قرار گرفته‌اند می‌توان به نمایشگر Mega Contrast اشاره کرد که‌ قرار است در زمان‌های آینده پایه‌ساز توسعه مانیتور‌های مسترینگ باشد.

برخلاف انتظارات این تلویزیون از صفحه‌نمایش اولد برخوردار نبوده و از پنل پیچیده دوگانه LCD استفاده می‌کند. نمایشگرMega Contrast  از یک پنل داخلی مونوکروم با نور پس‌زمینه LED و یک پنل خارجی ۴K برخوردار است.

توسط فناوری‌های استفاده شده این تلویزیون قابلیت کم کردن نور تصویر تا پیکسل را خواهد داشت و مشابه نمایشگر‌های اولد عمل می‌کند. شرکت پاناسونیک اذعان داشته است کهMega Contrast  از کنتراست ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ پشتیبانی کرده و با ۹۹ درصد طیف رنگیDCI P3  قابلیت بالا بردن روشنایی تصاویر تا ۱۰۰۰ نیت را خواهد داشت.

این نمایشگر جدید که Megacon نام دارد با توجه به وجود بخش‌ها و لایه‌های مختلفی که در آن استفاده شده است بسیار ضخیم به چشم می‌آید. هدف پاناسونیک از ساخت این تلویزیون برای مانیتور‌های مسترینگ بوده و توانایی به نمایش ‌گذاشتن طیف وسیع تصویر بدون ایجاد اختلال در دقت زاویه دید را خواهد داشت.

به نظر می‌رسد شیوه ساخت و طراحی این نمایشگر به صورتی است که بسیار مناسب تولید فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی می‌باشد و نشان می‌دهد که پنل‌های LCD همچنان از رده خارج نشده و مورد استفاده می‌باشند.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • عملکرد‌ نمایشگر Megacon پاناسونیک با دو پنل ال‌سی‌دی مانند صفحه اولد می‌باشد