اولین مرکز داده مایکروسافت در خاورمیانه راه اندازی می شود

اهالی مایکروسافت در ماه مارس سال ۲۰۱۸ بود که به صورت رسمی اعلام کردند که تصمیم به ایجاد مرکز داده ای در خاورمیانه را دارند که البته در آن زمان حرفی از کشور میزبان زده نشده بود، پس از این موضوع گوگل نیز در گزارش فصلی خود بیان داشت که قصد ایجاد فضای ابری را داشته و عربستان سعودی را برای میزبانی از این سرویس انتخاب کرده است. پس از این ها نوبت به غول بعدی تکنولوژی آمریکا رسید، آمازون نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ مرکز داده اختصاصی خود را در بحرین به بهره برداری خواهد رساند.

جالب است بدانید که براساس تخمین کانالیز (Canalys)، هم اکنون مایکروسافت با فاصله قابل توجهی از آمازون در رتبه دوم زیرساخت های مرتبط با فضای ابری قرار گرفته که البته سرعت رشد بیشتری نسبت به رقیب خود دارد. براساس این گزارش سرویس ابری آمازون با در اختیار داشتن بیش از ۳۱ درصد از بازار در رتبه نخست بوده و به دنبال آن مایکروسافت آژور با ۱۶.۸ درصد و همچنین گوگل کلود با ۸.۵ درصد حضور دارند.

ردموندی ها در جدیدترین گزارش های مالی منتشر شده خود اعلام کرده اند که درامد سرویس مایکروسافت آژور در مقایسه با سال گذشته افزایش ۷۳ درصدی را تجربه کرده است. این درحالی می باشد که این شرکت علاوه بر مرکز داده خاورمیانه، مرکز داده آفریقا را نیز راه اندازی کرده که باعث شده است حداقل در این موارد بتواند جلوتر از رقبای خود عمل کند. البته آمازون اخیرا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۰، مرکز داده این شرکت نیز آماده بهره برداری خواهد شد.

مایکروسافت درباره گسترش مراکز دیتا خود در قاره های مختلف بیان داشته است که این کار می تواند انتقال داده را با سرعت بیشتر و تأخیر کمتر انجام داده و به حفظ مالکیت داده‌ ها نیز منجر شود. همچنین ارائه خدمات ابری پایدار و دردسترس و مناسبی برای شرکت‌ ها و سازمان ها از دیگر فواید افتتاح این مراکز جدید می باشد. از طرفی مایکروسافت، گوگل و آمازون معتقدند که راه اندازی مراکز جدید، علاوه بر داشتن مزایای زیاد برای خود شرکت ها به رشد اقتصادی و کارآفرینی منطقه نیز منجر خواهد شد.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • اولین مرکز داده مایکروسافت در خاورمیانه راه اندازی می شود