امریکایی ها باید حق پتنت به هوآوی دهند

بد نیست در ابتدا بدانید که سند ثبت اختراع یا پتنت حق انحصاری است که در قبال اختراع یا ایدهٔ ثبت شده به مخترع یا نماینده قانونی او اعطا می ‌شود. حال هواوی علاوه بر اینکه یکی از شرکت های قدرتمند تولید و تجهیزات مخابراتی بوده و عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند را نیز به خود اختصاص داده، از کمپانی های پیشرو در زمینه ثبت پتنت های مختلف می باشد. این غول تکنولوژی براساس آمارهای رسمی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۷۸۰۵ پتنت را در سراسر جهان به نام خود ثبت کرده که ۱۱۱۵۲ مورد از آن ها در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.

نکته جالب توجه در این بخش این است که هواوی از ابتدای فعالیت خود چنین وضعیتی نداشته است. این شرکت از سال ۲۰۰۵ میلادی بیش از ۱.۴ میلیارد دلار از محل حقوق مالکیت گردش مالی را تجربه کرده و برای استفاده قانونی از اختراعات دیگر شرکت های نیز بیش از ۶ میلیارد دلار به شرکت های مختلف پرداخت کرده است. جالب تر آن است که حدود ۸۰ درصد از این مبلغ در میزان ۴.۸ میلیارد دلار متوجه کمپانی های آمریکایی بوده است. اما گویا پس از سال ها فعالیت، امسال برای هواوی سالی متفاوت بوده و به نظر می رسد که این شرکت در آستانه دریافت حق استفاده از پتنت از شرکت های آمریکایی است.

این موضوع از سال گذشته میلادی و به دنبال استفاده کردن ورایزن آمریکا از اختراعات هواوی مطرح شد. شرکت چینی با اطلاع یافتن از این موضوع از بزرگ ترین اپراتور همراه ایالات متحده آمریکا درخواست پرداخت حق استفاده از اختراع را بیان کرد که براساس براوردهای انجام شده رقمی در حدود ۱ میلیارد دلار می باشد. این عدد شاید برای برخی بزرگ و برای عده ای کوچک باشد، اما بنیان گذار این غول تکنولوژی آقای رن ژنگفی اعتقاد دارد که مبلغ اعلام شده به ورایزن در مقایسه با آن چه که کوالکام از شرکت های دیگر دریافت می کند، منصفانه بوده و می تواند مورد رضایت طرفین باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *