تصویری با کیفیت ۲ میلیارد پیکسلی از فضا

جدیدترین تصویر ۲ میلیارد پیکسلی از فضا

سازمان فضایی اروپا (The European Southern Observatory (ESO)) یکی از بزرگ‌ترین تصاویر خود را از سحابی (Nebula) های مشهور پنجه گربه (Cat’s Paw) و خرچنگ (Lobster) با کیفیتی بالغ بر دو میلیارد پیکسل منتشر کرد.

پنجه گربه که اسم رسمی آن NGC 6334 و سحابی خرچنگ با نام علمی NGC 6357 در انتها (دُم) صورت فلکلی عقرب (Scorpius) واقع شده اند، محلی که به جایگاه تشکلیل یا مرتب سازی ستارگان جدید معروف است.

این دو سحابی برای اولین بار در ژوئن سال ۱۸۳۷ میلادی توسط دانشمند بریتانیایی جان هرشل (John Herschel)، زمانی که وی سه سال از عمرش در تپه امید خوب (the Cape of Good Hope) در آفریقای جنوبی مشغول تحقیقات بود کشف شد.

تصویر 2 میلیارد پیکسلی از فضا
تصویر ۲ میلیارد پیکسلی از فضا

از زمانی که هرشل این دو سحابی را کشف کرده است علم بشر پیشرفت چشمگیری داشته است، حالا ما می دانیم که جفت مذکور بخشی از سحابی انتشار (Emission nebula) هستند.

رنگ قرمزی که در این تصویر مشاهده می کنید توسط بازتاب نور از گازهای هیدروژنی ساطع می شود، در این بخش از فضا شاهده پدید آمدن ستارگان جدید هستیم. لازم به ذکر است دایره های آبی رنگی که عکس مشخص است صرفا از بازتاب نور در آینه های تلسکوپ وبده و نمایانگر هیچ چیزی در فضا نمی باشند.
کیفیت کامل این تصویر دارای بیش از ۲میلیارد پیکسل است [۴۹۵۱۱در ۳۹۱۱۴پیکسل] و جزو عظیم‌ترین تصاویر از اعماق فضاست که اخیرا توسط سازمان فضایی اروپا منتشر شده است.

این تصاویر توسط تلسکوپ های بسیار بزرگ VST و اُمگا کم (The VST and OmegaCam) متعلق به سازمان فضایی اروپا واقع در صحرای آتاکاما در شیلی از سحابی‌های پنجه‌ی گربه [فاصله از زمین ۵۵۰۰سال نوری] و سحابی خرچنگ دریایی [فاصله از زمین ۸۰۰۰سال نوری] گرفته شده است که با توجه از لینک های زیر می توانید آن ها را دانلود و یا مشاهده نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *