Mario Segaleدر سن ۸۴ سالگی از دنیا رفت

سوپر ماریو (Super Mario)

سوپر ماریو که در ایران با نام قارچ‌ خور هم شناخته می‌ شود، یک بازی ویدئویی به سبک سکوبازی است که در سال ۱۹۸۵ به وسیله ی کمپانی ژاپنی نینتندو برای کنسول‌ های ان‌ای‌اس وارد بازار شد.

Mario Segale، مردی که جذاب ترین کاراکتر صنعت بازی‌ های ویدیویی یعنی Super Mario با برگرفته از اسم او نام‌گذاری شده بود، در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. سگال یک دلال املاک آمریکایی – ایتالیایی موفق بود که در ایالت واشنگتن آمریکا متولد شده بود.

بازی

علت این نام گذاری

در دهه ۱۹۸۰ او یک انبار را به شرکت نینتندوی آمریکا (Nintendo of America) بخشید و برهمین اساس شرکت نینتندو تصمیم گرفت به افتخار سگال، اسم کاراکتر اصلی بازی جدیدش را Mario بگذارد. آقای Segale در سال ۱۹۹۳ به شوخی به روزنامه واشنگتن پست گفت:«همچنان منتظرم شرکت نینتندو هزینه بهره بردن از نامم را به من پرداخت کند.»

کاراکتر سوپر ماریو (Super Mario)، در نخست قرار بود Jumpman یا به فارسی «مردی که می‌پرد» اسم گذاری شود، ولی بعدها شرکت نینتندو نظرش عوض شد و تصمیم گرفت یک اسم متناسب برای این کاراکتر جذاب و بی نظیر برگزیند. به گفته Mario Segale، شخصی که به او اطلاع داد که قرار است از اسمش برای کاراکتر بازی نوین شرکت نینتندو بهره برده شود، مینورو آراکاوا (Minoru Arakawa) مسئول تاسیس شعبه آمریکای شرکت نینتندو بوده است.

بر اساس نوشته آگهی فوت او، Segale همواره از بدنامی دوری می‌ کرد و علاقه مند بوده به خاطر دست‌ آوردهایش در زندگی شناخته شود. بازماندگان خانواده Segale شامل همسر او، «دانا» (Donna)، چهار فرزند او و نه نوه‌اش می‌ شوند.

فروش این بازی بی نظیر

سری بازی‌ های ماریو شرکت نینتندو، همیشه به عنوان موفق‌ ترین فرانچایز بازی‌ های ویدیویی تاریخ شناخته می‌ شود. نهایی ترین بازی این فرانچایز، Super Mario Odyssey در حال حاضر پرفروش‌ ترین بازی برروی کنسول نوین شرکت نینتندو یعنی کنسول سوییچ است و تا امروز بیشتر از دوازده میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

جهت اخبار بیشتر از دنیای بازی‌ های ویدیویی با برونیوز همراه بمانید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *