لامبورگینی اونتادور SVJ(بخش اول)

جدیدترین عضو خانواده اونتادور

نسبت نیرو به وزن، آیرودینامیک و فرمان پذیری منحصر به فرد ۳ خصوصیت عالی لامبورگینی اونتادور SVJ به عنوان ماشین اسپرت است. نوین ترین عضو خانواده اونتادور لقب افسانه‌ای SVJ را از ورژن Miura گرفته که در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی عرضه شد. با این وجود خودرویی که چنین اسمی را یدک می‌ کشد بایستی قدرتی بی همتایی هم داشته باشد.
لامبورگینی با اونتادور Superveloce Jota در نوع خود فوق العاده است. ماشینی که موتور V12 استاندارد این شرکت را در خود دارد در راستای سال‌ های گذشته پیشروی برادر کوچک تر خود بوده و سال قبل در نیمکت ذخیره، ناظر ثبت رکورد هوراکان پرفورمانته (Huracan Performante) در نوربرگرینگ (Nurburgring) بوده، مسیری که در سال‌ های قبل به سنگ محکی جهت معین سازی عیار ماشین های اسپرت مبدل شده است.

لامبورگینی

پرفورمانته

پرفورمانته کوچک‌ تر، کم وزن تر و حاوی فناوری پیچیده‌ تری است و قابلیت های موجب شده تا اونتادور در قیاس با آن مثل یک GT از مد افتاده به نظر بیاید. اما بعد از آن‌ که پورشه رکورد پرفورمانته را در نوربرگرینگ جابه‌جا کرد، SVJ عرضه شد تا رکورد ۹۱۱ را شکسته و جایگاه نخست را مجدداً از آن لامبورگینی کند.

بهای این ماشین

فقط ۹۰۰ دستگاه از این مدل به شکل جهانی ارائه شده که بهای پایه ۵۱۷,۷۷۰ دلاری آن مثل ظاهر جذابش برق از سرتان می‌ پراند. اما همانگونه که اطلاع دارید داشتن عملکردی در سطح بین الملل همواره گران تمام می‌ شود و بایستی این را نیز مدنظر داشته باشید که SVJ در قیاس با مک‌لارن سنا (Senna) با بهای یک میلیون دلاری، تقریباً ارازن‌ قیمت است.

مکان به نمایش گذاشتن این دو شاهکار بی نظیر

از قضا این ۲ خودروساز مسیر استوریل (Estoril) لیسبون پایتخت پرتغال را جهت به نمایش گذاشتن نوین ترین شاهکارهای خود برگزیده اند. این مسیر ۴ کیلومتری ۱۳ پیچ دارد و در دوران طلایی فرمول یک در دهه‌ های ۸۰ و ۹۰ میلادی، میزبان مسابقات نفس‌گیری بوده است.
تبدیل اونتادور به ماشینی با کارکرد بالا کار راحتی نبود زیرا که این ماشین قبل از این با هدف مبهوت کردن بیننده با ظاهرش تولید می‌ شد، نه بلعیدن پیچ‌ های تند پیست‌ های اتومبیل‌رانی. اونتادور SV با موتور V12 که چند سال قبل در تعداد محدودی تولید شده بود تا اندازه ای کارکرد این موتور را به نمایش گذاشت. این ماشین حاوی شاسی و موتور تقویت‌ شده ویژه ی پیست بود تا بتواند هم‌پای بهترین‌ های آن زمان مسیر را بپیماید کند.

حالا تیم تولیدکننده نسبت توان به وزن را بهینه‌ سازی کرده و موتور ۶.۵ لیتری V12 را برروی اونتادور کار گذاشته است. در حال حاضر توان خروجی به علت بهره بردن از ورودی‌ های هوای بازطراحی شده، دریچه سوپاپ تیتانیوم، سرسیلندرهای بهینه‌ سازی شده و دیگر بهینه‌ سازی‌ های الهام گرفته از ماشین های دیگر لامبورگینی، به ۷۵۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۲۰ نیوتن متر رسیده است (۶۹ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر بیشتر از اونتادور اصلی).

جهت اطلاعات بیشتر به بخش دوم مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *