گوگل گزینه مشاهده تصویر را در نتایج جستجوی تصویر حذف کرد

  • بدون هر گونه اخطاری، گوگل دکمه نمایش تصویر را از نتایج جستجوی تصویر حذف کرد

  • دکمه “جستجو توسط تصویر” نیز حذف می شود، اما دکمه “مشاهده” باقی مانده است

  • این حرکت برای جلوگیری از سرقت عکس ساخته شده و کاربران را تشویق به بازدید از صفحات کامل به جای فقط تصویر می کند


در یک حرکت که بدون شک باعث تاثیر بر روی بسیاری از افراد شد، گوگل امروز دکمه مشاهده تصویر را در تمام جستجو های تصویری سایت Google حذف کرده است. اگر شما از این قسمت وارد شوید images.google.com و یک جستجو انجام دهید بعد از انتخاب تصویر دیگر گزینه ای برای دیدن عکس به تنهایی در اختیار ندارید.

گوگل هنوز هیچ توضیحی برای این حرکت خود منتشر نکرده است، اگرچه می توان به راحتی تصور کرد که این امر برای کاهش سرقت تصاویر و از دست دادن درآمد تبلیغاتی گوگل است. دکمه  View Image به ربات ها این توانایی را می دهد که به سادگی و راحتی تصاویر را از سراسر وب جمع آوری کنند و استفاده از آن برای هر اهدافی ناخوشایند قابل تصور است.از طرف دیگر هنگامی که بازدیدکنندگان فقط یک تصویر را از سایت می کشند، هیچ یک از تبلیغات سایت را نمی بینند و یا حتی یک امکان تعامل با محتویات اطراف تصویر را ندارند.

گوگل با یک توییت این خبر را به در اختیار کاربران گذاشت. در بیانیه ای در مورد حذف دکمه نمایش تصویر، تأکید بر این بود که دکمه «بازدید» باقی می ماند. در حال حاضر، هنگامی که شما یک تصویر جستجو می کنید، باید از وب سایتی که عکس در آن است، بازدید کنید و تصویر مورد نظر خود را از درون سایت اصلی انتخاب کنید.

این حرکت گوگل به احتمال زیاد در پاسخ به مشارکت جدید گوگل با گتی ایمیج (Getty Images) است که چند روز پیش صورت گرفت. منظور از این همکاری کمک به کاهش نقض حق کپی رایت در اینترنت است.

استفاد از قابلیت جستجوی معکوس تصاویر در گوگل بسیار راحت است. تنها کاری که باید انجام دهید در قسمت جستجوی تصاوی در گوگل بر روی آیکون دوربین کوچکی که در کنار تصویر است کلیک کرده و تصویر خود را بارگذاری کنید. با افزایش قوانین کپی رایت در فضای اینترنتی و نیاز به اجازه دسترسی به موارد دارای حق ثبت سایت ها دانلود تصاویر روز به روز سختتر از قبل شد است. بسیاری از سایت ها تصاویر را از فرمت های متداول JPEG و PNG به فرمت های دیگری که مرورگر ها به راحتی اجازه ذخیره کردن را به آنها نمی دهند، تبدیل کرده اند. به طور معمول افراد با انتخاب …Save image as هنگام کلیک راست بر روی تصاویر قادر به ذخیره آنها بودند. اکنون با فرمت ای جدید این کار امکانپذیر نیست.

بدیهی است، هنوز هم قادر به دانلود تصاویر از روی کد آنها درون مرورگر هستیم. اما برای تعداد زیادی از کاربران وب، این امر فراتر از سطح مهارت آنهاست. کاری که گوگل تلاش به انجام آن دارد این است که دانلود تصاویری که افراد مالک آنها نیستند و نیز اجازه دسترسی به آنها را ندارند برای اغلب کاربران عادی محدود کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • گوگل گزینه مشاهده تصویر را در نتایج جستجوی تصویر حذف کرد