خودرو بی صدای پلیس دستاورد جدید کمپانی فورد

کمپانی ماشین سازی فورد

پلیس در زمان تعقیب و گریز همیشه از صدای آژیر و چراغ گردان بهره می برد تا مابقی رانندگان را از حرکت خود آگاه نماید، ولی برخی مواقع نیاز است تا بی صدا حرکت کند. آیا ماموران پلیس مجبورند تا ماشین خود را خاموش کنند تا صدای آن به گوش نرسد؟ نوعی ماشین برقی که با سرعت زیاد حرکت می کند، ولی تا حدودی صدایی ندارند، می‌تواند معنی نوینی به عبارت «خاموش ولی مرگبار» بدهد. به همین علت است که وزارت حمل و نقل آمریکا پیش نویس نوعی قانون را معرفی کرده تا همه ی خودروهای الکتریکی و هیبریدی از سال۲۰۲۰، مقدار خاصی از صدا را در سرعت های بیشتر از ۳۰کیلومتر بر ساعت پخش کنند، ولی برای این قانون به نظر می رسد نوعی مستثنا در نظر گرفته شده باشد.

ماشین

خودروهای بی صدای پلیس

برطبق اخبار انتشار داده شده، شرکت ماشین سازی فورد، در سال۲۰۱۵، نوعی توصیه را درباره ی استاندارد ایمنی خودروهای فدرال برپایه ی این که خودروهای مورد مصرف جهت هدف های امنیتی بدون صدا باشند که رهگذران متوجه آن ها شوند، معرفی کرده است. در این جمله، منظور از عبارت هدف های امنیتی، خودروهای پلیس است.

چنانچه، اظهار نظر حقیقی فورد، از متن قانون edite و حذف شده، ولی سازمان ایمنی و حمل و نقل بزرگراره های آمریکا اظهار کرده که قوانین نونی در جواب به این پیشنهاد و اعمال نظر فورد بوده است. فورد، بدون درنظر گرفتن نتیجه نهایی این قانون، اظهار کرده که محصولاتش تماما با الزامات قانونی موردنظر هماهنگی دارد. این کمپانی اظهار کرده:

حدس می‌زنیم که اجرای این قانون به این صورت، به ماموران پلیس این اجازه را می دهد تا قادر باشند ماشین های خود را در ۲وضعیت بی صدا و باصدا قرار دهند تا در ماموریت های ویژه ی خود قادر باشند بی صدا حرکت کننند.

کلام آخر

نیاز به گفتن است که ماشین های پلیس، تجهیز شده به اقسام آژیر و چراغ گردان هستند تا رانندگان خودروهای دیگر، سریعا متوجه آن ها شوند، به ویژه هنگامی که ماموران در حال حرکت با سرعت زیاد و یا صورت گرفتن ماموریت تعقیب و گریز هستند، در موقعیت هایی ویژه از جمله هنگامی که پلیس قصد ندارد سوژه های آن ها متوجه حضور آنها شوند، حرکت بی صدا قادر است توانایی خوبی باشد.

چنانچه فورد اقدام به ساخت ماشین های برقی و هیبریدی بدون صدا کند، به نظر می‌آید که کمپانی هایی همچون جنرال موتورز و فیات-کرایسلر هم دنباله روی این کمپانی شوند و اقدامی مشابه را انجام دهند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *