ویژگی های هیجان انگیز آیفون های ۲۰۱۸(بخش چهارم)

حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت

به غیر از رم ۴ گیگابایتی استفاده از حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت هم نخستین بار است که در دستاوردهای آیفون به چشم می آید. در حقیقت بهره‌مندی از این خصوصیت نوین در آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس به لطف ویژگی بهبود آدرس دهی کنترلر حافظه در معماری پردازنده A12 که در بالا گفته شد، میسر شده است.

اپل

بهبود خاصیت ضد آب بودن

آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس نخستین گوشی‌های آیفونی هستند که موفق به دریافت استاندارد IP68 شدند. در حقیقت این استاندارد به غیر از تضمین خاصیت ضد گرد و غبار بودن، خاصیت ضد آب بودن را در مایعات گوناگون تا عمق ۲متر به مدت۳۰ دقیقه را تضمین می‌کند.

eSim به همراه سیم کارت دوگانه

دیگر ویژگی که برای نخستین بار ناظر استفاده از آن در آیفون های ۲۰۱۸ هستیم به بهره‌مندی این گوشی‌های نوین از توانایی پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی که قبلا در آیپدهای Apple استفاده می‌شد، اشاره دارد. در حقیقت سیم کارت الکترونیکی یا ای سیم اجازه می‌دهد تا کاربران بدون احتیاج به یک سیم کارت فیزیکی به شبکه وایرلس وصل شوند.

شارژ wireless

با در نظر گرفتن مطلبی که در Daring Fireball به وسیله ی جان گروبر (John Gruber) منتشر شده است بایستی بگوییم که آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس به لطف بهره‌مندی از طراحی نوین شارژر wireless، حاوی زمان شارژ سریعتری هستند. در حقیقت این طراحی تضمین می کند که گوشی تماس بهتری با شارژر wireless برقرار کرده و در نتیجه سریعتر شارژ شود. با این وجود و در یک نگاه کلی از لحاظ سخت افزاری بایستی بگوییم که شارژر wireless نوین حدودا از پیکره‌بندی سابق استفاده می‌کند.

بالا رفتن طول عمر باتری

برطبق این چیزی که در باتری آیفون ۱۰ اس شاهد آن هستیم این است که عمر باتری این موبایل هوشمند ۳۰ دقیقه بیشتر از آیفون ۱۰ است. این در حالی است که آیفون ۱۰ اس مکس با باتری بزرگ تر طول عمر باتری خود را به یک ۱:۳۰ بیشتر از زمان دوام باتری آیفون ۱۰ بهبود یافته است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *