ویژگی های هیجان انگیز آیفون های ۲۰۱۸(بخش سوم)

Face ID بهبود یافته

آن چه که تا امروز ناظر خصوصیت Face ID در آیفون ۱۰ بودیم نشان می‌دهد که این خصوصیت عملکرد چندان بی نظیری نداشته است. در حقیقت سرعت کند و همین طور عدم کاربرد مناسب جهت شناسایی چهره در رختخواب و دیگر موقعیت ها می‌تواند یکی از ایرادهای این سیستم باشد. از این رو Apple در رویداد ارائه ی آیفون های ۲۰۱۸ بیان کرد که این خصوصیت ارتقا یافته است. ولو این کمپانی کوپرتینیویی از این پیشرفت به عنوان Face ID پیشرفته یاد کرده است. در حقیقت این تکنولوژی از امنیت بیشتری برخودار بوده و به لطف ارتقای الگوریتم‌های شناسایی چهره قادر است عملکرد سریع تر و کارآمدتری هم داشته باشد.

 

اپل

پردازنده A12 بایونیک

سیستم نوین پردازنده A12 بایونیک Apple که نخستین پردازنده ۷نانومتری در زمینه ی گوشی‌های هوشمند می‌شود، علت اصلی اغلب پیشرفت‌های نرم افزاری Apple در آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس بوده است. این تراشه ۷ نانومتری شامل شش هسته محاسباتی است که ۲ هسته جهت پردازش‌های سنگین و چهار هسته دیگر جهت پردازش‌های سبک تر استفاده خواهند شد. Apple در این عرصه ادعا می‌کند، سرعت عملکرد هسته‌های پردازنده نوین تا ۱۵% ارتقاء یافته است. این در حالی است که Apple ادعا می‌کند A12 خیلی قدرتمندتر از ورژن قبلی خود یعنی پردازنده A11 و یا هر پردازنده دیگری در دنیای گوشی‌های هوشمند ظاهر خواهد شد.

از سمت دیگر جالب است بدانید در قسمت پردازنده گرافیکی هم آیفون های ۲۰۱۸ از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای استفاده کرده است که سرعت آن تا ۵۰% بیشتر شده است. تمامی این ویژگی ها به عنوان ویژگی های اصلی جهت یک پردازنده به حساب می آید ولی شاید بتوان بهبود اصلی را بهره‌مندی پردازنده نوین از موتور عصبی ارتقا یافته دانست. در حقیقت این موتور عصبی قادر است در طی ۱ ثانیه، ۵ تریلیون فرمان را اجرا نماید. در حقیقت معرفی چنین قدرتی خیلی تحسین برانگیز است. گفتنی است که موتور عصبی جهت کنترل و اجرای فرامین هوش مصنوعی و همین طور یادگیری ماشین در پردازنده A12 بایونیک گنجانده شده است.

یکی دیگر از ویژگی اصلی پردازنده A12 ویژگی ISP یا پردازشگر تصویر پیشرفته است و همان‌گونه که در بالا هم گفته شد، نتیجه های پردازشی خوبی را جهت برنامه دوربین‌های آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس به ارمغان می‌آورد. به غیر از این، این پردازنده به یک کنترلر ذخیره سازی توسعه یافته تجهیز شده که زمان آدرس‌دهی آن ۲برابر سریع تر از ورژن قبلی است.

حافظه رم ۴ گیگابایتی

این نخستین بار است که آیفونی به یک رم ۴ گیگابایتی تجهیز شده است. در حقیقت شاید جالب باشد بدانید ورژن های قبلی آیفون، مثل آیفون ۱۰ از رم ۳ گیگابایتی استفاده می کند.

برای اطلاعات بیشتر به بخش چهارم مراجعه کنید.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *