مریخ نورد ۲۰۲۰ ناسا به بازوی رباتیک مجهز شد

هم اکنون دانشمندان ناسا در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در حال تکمیل پروژه مریخ نورد سال ۲۰۲۰ می باشند و تلاش می کنند که این وسیله را برای انجام ماموریت های بعدی آماده کنند. در خبرهای قبل داشتیم که این مریخ نورد به ۶ چرخ قدرتمند مجهز شده است، تا این قابلیت را داشته باشد که بر روی سطح مریخ به گشت زنی بپردازند. ناسا به صورت رسمی اعلام کرد که در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹، تقریبا در یک هفته گذشته، مهندسان آن در آزمایشگاه پیش رانش جت، اقدام به نصب کردن بازوی رباتیک اصلی مریح نورد ۲۰۲۰ کرده اند. این بازوی رباتیک در ۲.۱ متر طول طراحی شده و به این مریخ نورد این امکان را می دهد که همچون یک زمین شناس از تجهیزات استفاده کرده و اطلاعات جمع آوری کند.

جالب است بدانید که این بازوی مکانیکی در نوع خود دستگاهی پیچیده حساب می شود. به دلیل این که در ساخت این بازو، از ۵ موتور الکتریکی و پنج مفصل از جمله مفاصل شانه، آرنج و مچ استفاده شده است. به صورت کلی این بازو دارای ۲.۱ متر طول بوده و در بخش های مختلفی برای استفاده کردن از تجهیزات به کار گرفته خواهد شد. در طراحی این بازو دو متری یک قسمت گردان در نظر گرفته شده است که به نوعی کارایی دست را برای این مریخ نورد انجام خواهد داد. این قسمت گردان که درست در انتهای این بازو نصب شده، از تجهیزات مختلفی همچون دوربین باکیفیت بالا، تجهیزات علمی و مته حفاری تشکیل شده است.

اینگونه که دانشمندان ناسا اعلام کرده اند، این مریخ نورد در مجموع دارای دو بازوی بزرگ و کوچک می باشد. بازوی بزرگ که دو متر طول داشته، اخیرا بر روی دستگاه متصل شده، وظیفه جمع آوری کردن نمونه ها را برعهده داشته و بازوی کوچک هم به منظور مرتب کردن نمونه های جمع آوری شده از سنگ و خاک مریخ طراحی شده است. بنابر برنامه های ریزی های انجام شده توسط ناسا، این مریخ نورد در سال ۲۰۲۰ از زمین به مقصد دهانه جزرو سفر خود را آغاز خواهد کرد.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *