اپل و سامسونگ تنها شرکت هایی بودند که از تحریم هواوی سود کرده اند

بعد از اپل و سامسونگ ، شرکت هواوی بزرگ ترین شرکت تولیدکننده موبایل است و حالا این دو شرکت بعد از تحریم هواوی توسط دولت آمریکا سود کرده اند و دوباره در صدر جدول قرار گرفته اند.

تا قبل از شروع تحریم های آمریکا، بسیاری معتقد بودند که هوای فروش ۲۷۰ میلیون فروش را پشت سر خواهد گذاشت ولی جریان به گونه دیگر رقم خورد و هواوی با ضرر و زیان های بسیار زیادی مواجه شد.

پیش بینی شده که هواوی قصد دارد که تا ماه ژوئیه سیستم عامل خود را معرفی کند ، بنابراین می تواند به فروش ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیون دستگاه در سال دست یابد. تحریم هواوی توسط گوگل موجب شد که بسیاری از نرم افزارها برای این شرکت ممنوع شده و بنابراین به دنبال جایگزینی برای سخت افزاها و نرم افزارهای است تا کاربران خود را حفظ کند. هواوی شاید تا سال ۲۰۲۰ میلای قادر به عرضه سیستم عامل خود نباشد. البته تحریم های آمریکا به مدت ۹ ماه به حالت تعلیق درآمده اند و باید منتظر نتایج تحریم های آمریکا روی صنایع هواوی باشیم.

ماه به ماه شاهد تنزل فروش هواوی هستیم و فروش شرکت به میزان ۸ تا ۱۰ میلیون کاهش داشته است. عرضه سیستم عامل هواوی باعث خواهد شد تا این شرکت به جایگاه قبلی خود بازگردد. در حال حاضر شرکت فقط به اندازه ۱۸۰ میلیون دستگاه فروش داشته است.

کاهش اعتبار و کاهش فروش دو رخداد ناگوار برای این شرکت هستند و حتی بعد از برداشته شدن تحریم ها بازیابی مشتریان قدری دشوار خواهد بود. شرکای تجاری نیز رابطه خود را با این شرکت قطع کرده اند و به دنبال جایگزین های هستند تا حیات اقصادی خود را ادامه دهند.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • فناوری
  • اپل و سامسونگ تنها شرکت هایی بودند که از تحریم هواوی سود کرده اند