فیسبوک در تکاپو ایجاد مزرعه خورشیدی

به تازگی مشخص شده، این شرکت در حال سرمایه گذاری هنگفتی روی مزرعه بزرگ خورشیدی است که در تگزاس ساخته می شود. مزرعه ای که بزرگ بوده و با استفاده از انرژی خورشیدی، می تواند تامین کننده انرژی این شرکت به صورت تجدیدپذیر باشد.

کار ساخت مزرعه توسط شرکت انگ‌رود انرژی در منطقه اندروز ایالت تگزاس تحت انجام است. این شرکت هدف گذاری کرده تا یک سال آینده این پروژه را به اتمام برساند و قدرت تولید انرژی این مزرعه نیز به ۳۷۹ مگاوات می رسد و چنین انرژی برای تامین برق ۳۰۰ هزار خانه کافیست.

فیسبوک برای ایجاد چنین مزرعه ای مساحت ۴۶۰۰ هکتاری در نظر گرفته که بسیار بزرگ بوده و آن را به بزرگترین مزرعه انرژی خورشیدی فیسبوک تبدیل می کند. شرکت فیسبوک تا به حال مستقیما روی انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری نکرده اما با گذشت زمان و احساس نیاز به برخورداری چنین انرژی موجب شد تا کمپانی موردبحث در نهایت شروع به کار کند. سرمایه گذاری هنگفت این شرکت برای ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی در ایالات متحده ستودنیست و یک عمل مفید محسوب می شود.

دقیقا مشخص نیست هزینه ۴۱۶ میلیون دلاری این پروژه تماما توسط فیسبوک پرداخت می شود یا خیر. اما گفته شده بخش بزرگی از این رقم توسط فیسبوک هزینه می شود که در نوع خود جالب است.

البته درباره سرمایه گذاری روی این مزرعه باید بیان داشت که تمامی آن به فیسبوک تعلق نداشته و شرکت shell  نیز یکی از شرکای فیسبوک محسوب می شود.

منبع

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *