هدست بی نظیر آکیولس کوئست

هدست آکیولس کوئست

آکیولس کوئست هدست واقعیت مجازی نوینی از محصولات کمپانی آکیولس VR است. این هدست نوین خصوصیت های منحصربه‌فردی دارد که آن را از مابقی رقیبانش متمایز می‌کند.

آکیولس VR کمپانی فعال در عرصه ی تولید ابزارهای واقعیت مجازی ویژه ی بازی است. این کمپانی جدیدا هدست واقعیت مجازی آتی خود را برطبق تکنولوژی ۶DoF ارائه نمود. در حقیقت به لطف تکنولوژی یاد شده، این هدست مجازی تصویرها را واقعی تر و طبیعی‌تر به نمایش می گذارد. در حقیقت این خصوصیت نوین جایگزین سیستم اپتیک هدست آکیولوس گو بوده که اوایل سال جاری وارد بازار گردید. جالب است بدانید هدست واقعیت مجازی نوین، مستقل از کامپیوتر بوده و دستگاهی All in one نیز به حساب می آید. در اصل هدست واقعیت مجازی نوین که آکیولس کوئست نام دارد، دستاوردی قدرتمندتر از آکیولس گو است و بهار سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

VR

خصوصیت های بی هتای آکیولس کوئست

از جهت دیگر نیاز است تاکید کنیم که خصوصیت کلیدی آکیولس کوئست برخورداری آن از تکنولوژی ۶DoF است. وجود این تکنولوژی در هدست نوین موجب می‌شود، ردیابی حرکات و کنترلر به شکل دقیق صورت گیرد و در آخر دستگاه قادر باشد بدون احتیاج به کامپیوتر و یا هر سنسور اضافه دیگری به انجام اهداف خود بپردازد. کمپانی تولید کننده در این مورد بیان می‌کند که ردیابی‌ها به وسیله ی ۴ سنسور با زاویه فوق گسترده و الگوریتم های بینایی کامپیوتر صورت گرفته می‌شود. با این حال آکیولس VR توضیح بیشتری در این مورد نمی‌دهد. در زمینه نمایشگر هم توسعه دهنده آکیولس کوئست ادعا می‌کند این هدست نوین از میزان روشنایی نمایشگر هدست واقعیت مجازی آکیولس گو بهره‌مند بوده ولی وضوح تصویر آن برابر ۱۴۰۰×۳۲۰۰ پیکسل (برای هر چشم ۱۱۴۰×۱۶۰۰) خواهد بود.

در کنار ارتقاهای گرافیکی که کمپانی آکیولس VR داشته است، بایستی بگوییم که این ارتقا دهنده قادر بوده قابلیت صوتی هدست‌های واقعیت مجازی خود را هم بهبود بخشد. در حقیقت آکیولس کوئست شامل کنترلر لمسی است که مانند کنترلر هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت به شکل عالی عمل می‌کند. همچنین در قیاس با نسل فعلی هدست واقعیت مجازی آکیولس یعنی آکیولس گو، شامل بروزرسانی های حرفه‌ای تری هم است.

گفتنی است که آکیولس VR همچنان اعلام نکرده که قرار است از چه مدل معماری در عرصه ی تامین قوای پردازشی هدست واقعیت مجازی نوین آکیولس کوئست بهره ببرد. ولی با در نظر گرفتن اینکه این هدست مجازی بازی‌ها را با وضوحی بیشتر از هدست آکیولس گو عمل می‌کند و از سمتی بایستی الگوریتم‌های بینایی را هم اجرا نماید، می‌توانیم بیان کنیم که احتمالا هدست نوین بایستی از معماری پردازشی پیشرفته تر به مانند پردازنده مدل اسنپدراگون ۸۳۵ بهره‌مند باشد.

دیگر خبر خوب در باره ی هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست در رابطه با بازی‌های آن است. در حقیقت کمپانی تولید کننده قول گنجاندن بیشتر از ۵۰ عنوان بازی را در هنگام عرضه این هدست به دوستداران خود داده است. این بازی ها شامل بازی های اورجینال بهبود یافته شده جهت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت مثل Robo Recall، The Climb و Moss هستند.

بهای این هدست بی نظیر

با تمام این توصیف ها درآخر بایستی بگوییم که کنترلرهای لمسی و همین طور معماری پیشرفته جهت اجرای هدف های پردازشی از جمله خصوصیت هایی در دستاورد نوین آکیولس VR هستند که بر بهای آن اثر می گذارد. این در حالی است که آکیولس کوئست مدل ۶۴ گیگایابتی بهایی برابر با ۳۹۹دلار خواهد داشت. (چه بسا با این حساب که از پردازنده قوی‌تری در قیاس با پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده شده در آکیولس گو داشته باشد) در حقیقت هدست نوین دستاوردی گران‌ قیمت تر از آکیولس گو خواهد بود. از سمتی دیگر این دستاورد بهای قابل قبولی در قیاس با هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت (۳۹۹ دلاری) دارد، که جهت اجرای بازی‌های پیشرفته به کامپیوتر احتیاج خواهد داشت. این در حالی است که گفتیم آکیولس کوئست به شکل مستقل از کامپیوتر و یا حسگرهای دیگری عمل می‌کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *