نحوه ی افزودن چهره شخص دوم به Face ID

قابلیت Face ID

یکی از ویژگی های جالب آیفون ۱۰ قابلیت Face ID است. در ابتدا تنها امکان ثبت یک چهره برای این ویژگی وجود داشت ولی اکنون در iOS 12 می‌توان چهره شخص دوم را به Face ID اضافه کرد.

آیفون

معایب Face ID در گوشی آیفون ۱۰

هر چند سیستم تشخیص چهره سه بعدی فیس آی‌دی (Face ID) گوشی آیفون ۱۰ و آیفون های ۲۰۱۸ جزو امن ترین روش های احراز هویت در میان تمام گوشی های هوشمند کنونی است، با این حال در بدو معرفی شامل نقص هایی هم بود. به عنوان مثال پیش‌تر هر فرد تنها قادر به ثبت یک چهره در فیس Face ID بود. خوشبختانه این موضوع در به‌روزرسانی iOS 12 مورد توجه قرار گرفته و قابلیت ثبت چهره شخص دوم هم به پلتفرم موبایلی اپل اضافه شده است.

همان طور که گفته شد پیش نیاز استفاده از این قابلیت داشتن یکی از گوشی های آیفون ۱۰، ۱۰ اس مکس، ۱۰ اس و ۱۰ آر است که بر روی آن ها iOS 12 نصب شده باشد. استفاده از این قابلیت با توجه به گسترش هر چه بیشتر فیس آی‌دی (Face ID) در دیگر گجت های ارائه شده از سوی اپل، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نحوه فعال سازی

  • ابتدا تنظیمات اصلی پلتفرم را باز کنید.
  • در اواسط صفحه سربرگ Face ID & Passcode را پیدا و وارد آن شوید.
  • در بالای صفحه گزینه Set Up an Alternate Appearance را انتخاب کنید.
  • در نهایت کافی است بر اساس دستور عمل ارائه شده در صفحه جدید چهره فرد دوم را در سیستم Face ID وارد کنید.

 

چهره فرد جدید دو بار اسکن خواهد شد و اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، با آیکون یک تیک سبز رنگ روبه‌رو خواهید شد. توجه داشته باشید که هنوز هم تنها می توان دو چهره را در این سیستم ثبت کرد و اگر خواهان اضافه کردن چهره جدید باشید، بایستی دو نمونه قبلی را حذف کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *