ماموریت جدید ناسا

آزمایش بی نظیر ناسا

این ماموریت اولین پرواز بدون خدمه “سیستم پرتاب فضا “(Space Launch System) خواهد بود و احتمالاً پر قدرت ترین موشکی باشد که تا امروز ساخته شده است به دلیل اینکه ناسا بیشتر از یک دهه جهت ارتقاء این موشک وقت صرف کرده است.

ناسا

آب مصرفی برای این آزمایش

ناسا طی یک تست به منظور کم کردن گرما و انرژی زیاد رها شده از پرتاب موشک به فضا، ۴۵۰ هزار گالن آب را در یک دقیقه به هوا فرستاد. ناسا در یک تست نوین پرتاب موشک، از ۴۵۰ هزار گالن آب جهت مقابله با گرمای شدید به وجود آمده که در اثر پرتاب، بهره برده است. ناسا این پروسه را «سیستم سیلابی حفاطتی در مقابل فشار بیش از اندازه در اثر احتراق و اختناق صدا» می‌ نامد. اگر چه در این تست هیچ موشکی پرتاب نشد، ولی پروسه آن در گونه ی خود بسیار تماشایی است.

این سیستم فقط در مدت زمان ۱ دقیقه چیزی در حدود ۴۵۰ هزار گالن آب را به ارتفاع ۱۰۰ فوت به هوا می‌ پاشد. این آب به دلیل کم کردن گرما و انرژی بسیار زیاد آزاد شده از شلیک موشک به کار گرفته شده است. به‌ منظور قیاس، جالب است اطلاع داشته باشید که این میزان آب جهت پر کردن یک استخر در اندازه استاندارد المپیک لازم است.

هدف از این آزمایش

این تست در تاریخ ۱۵ اکتبر در ایستگاه پرتاب ۳۹B از مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا صورت گرفت. هدف از این تست آمادگی جهت ماموریت Exploration Mission 1 که قرار است در ژوئن ۲۰۲۰ انجام شود، است. این ماموریت نخستین پرتاب بدون سرنشین به وسیله ی سامانه پرتاب فضایی خواهد بود که در آن یک موشک غول‌ پیکر که ناسا دهه‌ ها برروی آن کار کرده است، به فضا فرستاده می‌ شود. این موشک قرار است پرقدرت ترین تقویت‌ کننده سرعتی باشد که تا به امروز ساخته و به‌ کار گرفته شده است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *