درخت سیب نیوتن کجاست؟?

آیا درخت معروف سیب نیوتن وجود دارد؟

حتما همه شما کاربران گرامی بروزنیوز در مورد درخت سیب معروفی که منجر به کشف قانون جاذبه شد داستان های متفاوتی شنیده اید.

درختی که با سقوط یک سیب از آن دانشمند معروف آیزاک نیوتن (Isaac Newton)، را به فکر فرو برد. نیوتن هنگامی که زیر این درخت نشسته بود بعد از افتادن سیب فکری به ذهنش خطور کرد که: “چرا سیب ها همیشه به صورت مستقیم و به سمت پایین روی زمین می افتند؟”

این درخت در حیاط خانه ای در شهر تقریبا کوچک گرانتهام (Grantham) در شهرستان لینکلن شایر (Lincolnshire) کشور انگلستان قرار دارد. سابقه ااین درخت به حدود ۴۰۰ سال باز میگردد، ولی تنها پس از داستان نیوتن بعنی حدود ۲۴۰ سال پیش تا این حد معروف شده است که اسامی مختلفی دارد که از جالب ترین آنها می توان به “درخت جاذبه” اشاره نمود.

دست نوشته ها و نقاشی های قدیمی و اینکه در حیاط این خانه تنها یک درخت سیب وجود دارد، همه و همه به عقیده کارشناسان نشان این است که این مطمئنا همان درختی است که نیوتن زیر آن نشسته بوده است و این ایده جالب به ذهنش خطور کرده است، که به یکی از اساسی ترین قوانین فیزیک در تمامی ادوار تبدیل شده است.

در حدود سال ۱۸۲۰ بر اساس گفته ها بر اثر یک طوفان آسیب های جدی و حتی شکستگی بر این درخت تحمیل شد، ولی چون ریشه های آن عمیق بوده و از این آسیب مصون مانده است، مجددا رشد کرد.

امروز پس از گذشت بیش از ۲ قرن مورد توجه گردشگران بسیاری از تمام دنیا می باشد و به همین دلیل از آن مراقبت های ویژه ای صورت می گردد تا مورد بازدید مسافران و توریست های مختلف قرار گیرد.

پس به سوالی که در ابتدای مقاله پرسیدیم هم اکنون می توانیم پاسخ داده و بگوییم بلی در انگلستان!

یکی از جالب ترین نکات در مورد درخت جاذبه این است که به صورت نمادین از این درخت قلمه گرفته شده است و در مکان مختلفی کاشته شده است، یکی از این قلمه ها در حیاط دانشکده فیزیک دانشگاه یورک و یکی دیگر هم در دانشگاه کمبریج انگلیس، در زیر پنجره اتاقی که نیوتن در زمان تحصیلش در این دانشگاه معروف زندگی می کرده کاشته شده است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *