وایو فوکوس اچ تی سی(بخش اول)

اخبار جدید کمپانی اچ تی سی

وایو فوکوس اچ تی سی نخستین هدست واقعیت مجازی خواهد بود که شامل دو دسته ۶DoF است و به زودی در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. این خبر در کنفرانس جهانی واقعیت مجازی در چین نشر داده شد.

اچ تی سی

در حالی که Oculus Quest، هدست واقعیت مجازی فیسبوک تا بهار سال آتی به بازار ارائه نخواهد شد. ولی کنترلر ۶DoF این هدست واقعیت مجازی، تهدید بزرگی جهت وایو فوکوس اچ تی سی (HTC Vive Focus) و همین طور مابقی هدست‌ های واقعیت مجازی حاوی پیکو نئو (Pico Neo) و همین طور جی ۲ (G2) محسوب می شود.

راه حل اچ تی سی و مزایای آن

به همین صورت نخستین حرکت رو به جلو اچ تی سی جهت رودرور شدن با این مسئله، به وجود آوردن یک کیت ارتقاء دهنده به منظور افزودن نه تنها یک، چه بسا دو کنترلر ۶DoF جهت جایگزینی با تنها دسته قبلی وایو فوکوس یعنی ۳DoF است. یکی از این دسته‌ ها جهت نرم افزار و آن یکی جهت هدایت حرکتی کاربران است. به غیر از این، این دسته‌ ها به شما این توانایی را می‌ دهند تا سرتان را بدون احتیاج به هیچگونه حسگری در VR تکان دهید.

قابلیت ها

امروز، در کنفرانس بین المللی واقعیت مجازی، اچ تی سی از کیت‌ های ارتقاء دهندگان ۶DoF هدست‌ های وایو فوکوس پرده‌ برداری کرد. این هدست‌ ها شامل دو دسته ۶DoF و همین طور یک حسگر ثبت حرکتی می‌ باشند. پیش از ارائه ی این کیت، پرسش هایی براساس این که برنامه نویسان چه طور بایستی قابلیت‌ های هدایتی دو دست را به یک کنترلر ۳DoF منتطبق کند به وجود آمده بود. ولی بعد از این تغییر و عرضه ی کیت ارتقاء دهنده به وسیله ی اچ تی سی این پرسش ها هم از بین رفتند.

جهت اطلاعات بیشتر به بخش دوم مراجعه کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *