تبلیغات در اپلیکیشن پیام رسان واتساپ

اپلیکیشن واتساپ

پیام رسان تحت تملک فیسبوک یعنی واتساپ با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه، قرار است از طریق نمایش تبلیغات در بخش استاتوس به کسب درآمد بپردازد.

واتساپ

تبلیغات در اپلیکیشن واتساپ

گزارش شده است که اپلیکیشن پیام رسان تحت تملک فیسبوک یعنی واتساپ برنامه ریزی کرده است که در بخش استاتوس (Status) این اپلیکیشن به نمایش تبلیغات بپردازد، این خبر را رسانه‌ها در روز سه شنبه منتشر کردند. بخش استاتوس واتساپ به کاربران این امکان را می‌دهد که نوشته، تصویر، ویدئو و تصاویر متحرکGIF را به اشتراک بگذارند که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. بر طبق شایعات، تبلیغات فیسبوک در ماه گذشته شروع به ظاهر شدن در واتس اپ کردند. در ابتدا این تبلیغات برای نسخه iOS واتس به نمایش در آمدند و حالا همین اتفاق نیز برای نسخه اندروید می‌افتد.

در نسخه ۲.۱۸.۳۰۵ برای سیستم عامل اندروید که نسخه بتا (آزمایشی) نیز محسوب می‌شود، واتس اپ تبلیغات را در بخش استاتوس پیاده سازی می‌کند. تبلیغات هم اکنون قابل دیدن نیستند و این قابلیت در آینده فعال خواهد شد، این را وب سایت WABetaInfo کمی قبل‌تر توییت کرده بود. طبق گزارش‌های قبلی رسانه‌ها، این تبلیغات بر اساس سیستم تبلیغات بومی فیسبوک طراحی شده‌اند و هدف آن کمک به کاربران برای درک و مشارکت در کسب و کارها با استفاده از اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ است.

زمان شروع نمایش تبلیغات

در گزارش اضافه شده است که این حرکت (نمایش تبلیغات) از زمانی که واتساپ به وسیله فیسبوک خریداری شد، شروع شده است. واتساپ هنوز در خصوص شایعات اظهار نظری نکرده است. هدف مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در این اپلیکیشن است که همین عامل باعث جدایی بنیان گذاران این پیام رسان از این شرکت بوده است. یکی از آنها یعنی برایان اکتون، اخیراً به فوربز (Forbes) گفته است که زاکربرگ برای کسب درآمد از این پیام رسان عجله داشت و می‌خواست عناصر فناوری رمزگذاری واتس اپ را تضعیف کند. اکتون گفت که تبلیغات هدفمند چیزی است که من را ناراحت می‌کند.

چهار سال بعد از خرید واتساپ توسط فیسبوک به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار، این پیام رسان هم اکنون بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر دارد (در برابر ۲.۳ میلیارد کاربر فیسبوک). طبق گزارش‌ها، تبلیغات هدفمند از سال ۲۰۱۹ در پلتفرمی که تاکنون بدون تبلیغات کار می‌کرد، انجام خواهد شد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *