معرفی پردازنده های ۷ نانومتری کمپانی AMD

کمپانی AMD

از اوایل سال جاری حرف‌های زیادی در مورد نقشه راه شرکت AMD برای معرفی پردازنده‌های ۷ نانومتری وجود داشته است. اخیرا این شرکت به صورت رسمی اعلام داشته که قصد دارد از پردازنده‌های ۷ نانومتری و پردازنده گرافیکی جدید در مراسم CES ۲۰۱۹ رونمایی کند. رئیس و مدیر عامل شرکت AMD، دکتر لیزا سو در مراسم بازرگانی سالانه قطعا سخنرانی‌هایی انجام خواهد داد که البته برخی از امید‌های خود در معرفی پردازنده‌های جدید AMD در این مراسم می‌گویند.

 

این شرکت در پیام خود این چنین نوشته است:

شرکت AMD با معرفی پردازنده های ۷ نانومتری خود در قالب پردازنده های گرافیکی، پردازنده های گرافیکی پیشرفته، پردازنده مرکزی و پردازنده‌های مخصوص بازی و فناوری های تصویر برداری قصد دارد این تکنولوژی را به افق‌های روشن خود نزدیک کند.

پردازنده

تاریخ معرفی پردازنده‌های ۷ نانومتری

مراسم CES 2019 از تاریخ ۸ ژانویه تا ۱۱ ژانویه (از سه شنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۷ تا جمعه، ۲۱ دی ۱۳۹۷) و در شهر لاس وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود. این تاریخ به نظر می‌رسد که با تاریخ‌های گفته شده در مورد معرفی پردازنده‌های ۷ نانومتری در سال ۲۰۱۹ مطابقت داشته باشد. اگر این تاریخ‌ها درست باشند، به احتمال زیاد در مورد پردازنده‌های نسل سوم رایزن و پردازنده‌های گرافیکی وگا نیز خواهیم شنید. گری شاپیرو در این اعلامیه گفت:

AMD در حال تبدیل شدن به آینده محاسبات در دنیای در حال توسعه ما و انقلابی در صنعت ۳۵ میلیارد دلاری بازی سازی است.

رقابت کمپانی اینتل با AMD

با تاخیری که در عرضه چیپست‌های کنون لیک اینتل (Intel Cannon Lake) رو به رو هستیم، AMD یک شانس رایگان برای خودنمایی را دریافت کرده است! در هر صورت، AMD به نظر می‌رسد کمی اینتل را به چالش کشیده است. در حال حاضر اینتل در حال افزایش عرضه و و قیمت گذاری رقابتی است که خود نشانه ای از تکاپوی اینتل برای به عقب راندن AMD است. پردازنده Core i9-9900K اینتل که حدود ۵۸۰ دلار قیمت دارد یکی از محصولات مناسب و مشتری پسند این روزها است. این نخستین پردازنده دسکتاپ هشت هسته ای شانزده رشته‌ای اینتل است که دقیقا پاسخی به محصول AMD Threadripper است.

به احتمال زیاد قبل از مراسم CES سال جدید میلادی، شاهد نشر خبر‌های بسیاری در مورد پردازنده‌های ۷ نانومتری AMD و رقابت شکل گرفته این شرکت با شرکت اینتل باشیم.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *