آئودی A6 جدید به نبرد سری ۵ میرود

Audi A6

آئودی با خودروی جدید خود به جنگ بی ام و سری ۵ میرود.

نسل هشتم آئودی A6 در ماه ژوئن روانه ی بازار خواهد شد. برای این خودروی لوکس ۴ نمونه پیشرانه ارائه می شود، یک نمونه ی شش سیلندر با حجم ۳ لیتر و سه نمونه ی دیزل با حجم های ۲ و ۳ لیتری ( دو مدل ۳ لیتری با ۲ سطح قدرت خواهد بود) و در آینده، یک پیشرانه ی پلاگین-هایبرید هم معرفی خواهد شد. پیشرانه های ۳ لیتری بنزینی و ۲ لیتری دیزل از سیستم برق ۴۸ ولتی بهره خواهند برد که دارای یک باطری لیتیوم-یونی واقع در اکسل عقب و یک ژنراتور واقع در اکسل جلو هستند. این سیستم محرک جدید که توسط آئودی معرفی شده است Mild-Hybrid نام دارد و پیشرانه ی احتراق داخلی اتومبیل را بین سرعتهای ۵۵ و ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خاموش خواهد کرد.

آئودی a6

پیشرانه های Mild-Hybrid شاید امروزه غیر معمول بنظر برسند اما در آینده ای نچندان دور، در راستای کاهش سطح آلایندگی هوا، پیشرانه های مشابهی از سازنده های دیگر وارد بازار خواهد شد. همچنین بدلیل تقاضای بیشتر برای پیشرانه های بنزینی در بریتانیا (حذف تدریجی پیشرانه ی دیزلی) یک پیشرانه ی بنزینی  ۲ لیتری نیز برای آئودی A6 ارائه خواهد شد. آئودی A6 جدید تنها با گیربکس اتوماتیک ارائه خواهد شد. این انتخاب چند علت داشت، اولا اینکه تقاضا برای نمونه ی گیربکس دستی کمتر از ۵ درصد بود، دوما بنا بر گفته ی آئودی سیستم کروز کنترل تطبیقی خودرو با گیربکس اتوماتیک سازگار تر است همچنین ارائه ی سیستم های کمک راننده را که ۳۷ عدد میباشند را امکان پذیر میکند، برای مثال میتوان به پارک خودکار خودرو با اپلیکیشن تلفن همراه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  بي ام و سري 8 گرن كوپه 2020 معرفی شد

در این خودرو سیستم چهار چرخ محرک برای پیشرانه های ۳ لیتری به صورت استاندارد عرضه خواهد شد. A6 با طول، عرض و ارتفاع بترتیب ۴۹۳۹، ۱۸۸۶ و ۱۴۵۷ میلیمتر، دراز تر و عریض تر از رقیب خود بی ام و سری ۵ میباشد. وزن خودرو بدلیل استفاده از سیستم هایبرید حدود ۵ تا ۲۵ کیلوگرم سنگیتر شده و به ۱۵۷۵ کیلوگرم رسیده است. لازم به ذکر است باطری لیتیوم-یونی و ژنراتور روی هم ۲۵ کیلوگرم وزن دارند. برای بهبود دینامیک رانندگی در این خودرو، آئودی روی سیستم تعلیق A6 تمرکز ویژه ای داشته تا به چابکی خودروهای اسپورت و همانند خودرو های کامپکت فرمان پذیر باشد. سیستم فرمان پذیری ۴ چرخ خودرو با افزایش پایداری خودرو در سرعت های بالا و کاهش زاویه گردش خودرو در سرعت های پایین، نقش ویژه ای را در این راستا ایفا میکند.

آئودی a6

برای A6 جدید ۴ سیستم تعلیق ارائه میشود. یک نمونه ی استاندارد برای تریم SE، یک نمونه ی اسپورت برای تریم S، یک سیستم تعلیق با دمپر تطبیق پذیر و یک سیستم تعلیق تطبیق پذیر بادی، لازم به ذکر است دو نمونه ی آخر آپشنال میباشند. بنا به گفته ی آئودی، فضای سر، شانه و فضای پای سرنشین عقب در این خودرو نسبت به مدل قبل بهبود یافته است، اما همچنان فضای صندوق عقب بدون تغییر به میزان ۵۳۰ لیتر باقی مانده است. یکی از نقاط قوت آئودی A6 که در میزان فروش این خودرو نقش مهمی خواهد داشت، سیستم اطلاعات-سرگرمی میباشد، به همراه دو صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، که صفحه ی بالایی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و سیستم ناوبری خودرو است و صفحه ی پایینی برای تنظیم سیستم های راحتی مثل سیستم تهویه خودرو میباشد.

بیشتر بخوانید  هیوندای توسان 2019، قوی تر، مجهزتر

آئودی a6

سیستم ناوبری خودرو، به صورت هوشمند و خودآموز عمل میکند به نحوی که که میتواند مسیر طی شده ی روزمره شما را ثبت کند و اگر در این مسیر حادثه ای رخ داده باشد، مسیر دیگری را به راننده پیشنهاد میدهد. آئودی با ارائه ی این خودرو سعی در رقابت با بی ام و سری ۵ دارد. سری پنج کنونی که در سال ۲۰۱۶ معرفی گردید، در سال ۲۰۱۷ در اروپا حدود ۵۰ درصد فروش بیشتری نسبت به آئودی A6 داشته است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *