کیا استینگر ۲۰۱۸

ما یکی دو تا استینگر ۲۰۱۸ رو قبلا تست کردیم. اولی یه نمونه ی دیفرانسیل عقب و بعد یه نمونه ی ۴ چرخ محرک.  هردوی ماشینا هم بالاترین مدل GT بودن با پیشرانه ی شش سیلندر ۳.۳ لیتری با قدرت ۳۶۵ اسب بخار و البته به قیمت ۵۰ هزار دلار.
اینبار خودروی مورد تست ما مدلی از استینگر هستش که اکثر افراد تمایل به خریدش دارن که قیمتش حدودا ۳۷ هزار دلاره در زیر کاپوت یه موتور دو لیتری توربوشارژ رو داریم.

این موتور ۴ سیلندر توان ۲۵۵ اسب بخار رو داره و ۳۵۲ نیوتن بر متر گشتاورش رو هم روی دور موتور ۱۴۰۰ تولید میکنه البته به نرمی بعضی از موتور های ۲ لیتری دیگه نیست و دور موتورش زیاد بالا نمیره.

اما انتقال قدرت توسط یه گیربکس هشت سرعته اتومایتک صورت میگیره. که توسط کیا/هیوندای طراحی و ساخته شده. عملکرد گیربکس برای این مدل استینگر عالیه و رانندگی باهاش لذت بخشه اما اگه بخاین تو یه جاده ی پر پیچ و خم برونیدش تعویض دنده ها کنده.

 

Kia Stinger

 

عملکرد پیشرانه

تو محل انجام آزمایش، با استفاده از سیستم لانچ کنترل تونستیم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت رو تو ۶.۱ ثانیه ثبت کنیم. البته تونست مسیر ۴۰۰ متری رو توی ۱۴.۷ ثانیه با سرعت ۱۵۳ کیاومتر بر ساعت طی کنه که حدودا ۱.۵ ثانیه کند تر از مدل چهار چرخ محرک ظاهر شد تو خیابون، موتور دو لیتریش عکس العمل سریعی داره، صداش رو دوره موتوره بالا گوش خراشه اما آزار دهنده نیست.

متاسفانه استینگر خیلی خوش اشتهاست، با اینکه سیستم استارت/استاپ رو که میتونم بگم از نرم ترین هاست غیر فعال نکردیم، در طول ازمایش دو هفته ای تونستیم به به مصرف ۱۲ لیتر تو هر ۱۰۰ کیلومتر برسیم.

بیشتر بخوانید  kW, HP, PS تفاوت در چیست؟

با وجود مشکلاتی تو تنظیمات گیربکس رانندگی با استینگر دو لیتری لذت بخشه. هاچ بک بزرگ ما کوچک تر و سبک تر احساس میشه و سر پیچ های تند خیلی بالانس حرکت میکنه فرمونش اونقدر دقیقه که از بی ام و یکیو باید بفرستن تا از کیا بپرسه چجوری باید فرمون پذیری رو تنظیم کرد.
سیستم کمک الکتریکی استینگر واکنش سریعی داره وبازخورد و احساس خوبی به راننده میده.

موتور Kia Stinger
موتور Kia Stinger

ابعاد و انداره

استینگر یکم از بی ام و سری ۴ بزرگتر بنظر میاد. در واقع فقط ۷ اینچ دراز تره.
تمام مدل های استینگر خروجی اگزوز چهارتایی دارن به رنگ کروم و بزرگ، که باعث شده از نمای عقب تفاوتی با مدل ۶ سیلندر نداشته باشه.

فاصله ی محوری ۲۹۰ سانتی برای این کلاس خودرو خیلی خوبه و فضای زیادی برای سرنشینانه عقب فراهم میکنه. موقعیت قرار گیری راننده پایینه مثل پورشه پانامرا.

همچنین حالت اسپرت داره که فرمونشو سنگین تر میکنه ، پدال گاز حساس تر میشه و گیربکس دوره موتور رو بالاتر نگه میداره.

داخل ماشین راحته. البته یکم صدای جاده به داخل نفوذ میکنه

داخل اتاق 2018 Kia Stinger
داخل اتاق ۲۰۱۸ Kia Stinger

سخن پایانی

استینگر ۲۰۱۸ کامل نیست اما پیشرانه ی قوی ، جاداری و طراحیش ترکیب خیلی خوبی رو داره.

مدل مورده ازمایش ما مجهز به پکیج رانندگی هوشمند به قیمت دو هزار دلار بود.
از امکانات خودرو میتونیم به گرم کن صندلی. گرم کن فرمون اشاره کنیم، البته نبود سیستم ناوبری و سانروف یکم ناامید کننده بود.

نمای 2018 Kia Stinger
نمای ۲۰۱۸ Kia Stinger

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *