آشنایی با بهترین خودروهای مسابقه ای پژو

یکی از خودروسازی هایی که نامش با مسابقات رالی پیوند ویژه ای خورده است، پژو میباشد. در طول زمان، این سازنده ی فرانسوی بسیاری از مسابقات بزرگ و مهم را با پیروزی پشت سر گذاشته است. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین و مهترین خودروهای مسابقه ای پژو آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

Peugeot Type 7

پژو برای اولین بار در تاریخ با این خودرو وارد مسابقات اتومبیل رانی شد و توانست مقام اول را در مسابقه ی Paris-Bordeaux-Paris در سال ۱۸۹۵ از آن خود کند. لازم به ذکر است که علاوه بر جایگاه اول، دو خودروی دیگر پژو نیز ۴ مقام اول را به نام خود ثبت کرده بودند. که از خط پایان رد شدند. البته نباید تاثیر اولین لاستیک تو خالی ساخته ی میشلن را نادیده گرفت.Peugeot

Peugeot L76

پژو با هدف شرکت در مسابقات گرند پریکس تصمیم به ساخت خودروی L76 گرفت و در سال ۱۹۱۲ این خودرو را وارد مسابقات بزرگ فرانسه کرد. بع علت وقوع جنگ جهانی اول، پژو تلاش خود را بروی مسابقات آمریکا معطوف کرد و توانست در سالهای ۱۹۱۶ و ۱۹۱۹ مقام اول را در مسابقات ایندیاناپلیس کسب کند. این خودرو دارای یک پیشرانه ی ۴ سیلندر با حجم ۴.۴ لیتر بود با توانایی تولید ۱۱۲ اسب بخار.

Peugeot 402 Darl’Mat

خانوم امیلی دارل مت صاحب نمایندگی فروش پژو بود و علاقه ی زیادی به خودرو های مسابقه ای داشت. امیلی دارل مت با این خودرو که در واقع یک خودروی رو باز (بدون سقف) بوددر مسابقات لمانز ۱۹۳۷ شرکت کرد و توانست در مسابقات ۲۴ ساعته ی اندورنس در کلاس خودروهای ۲ لیتری مقام اول را کسب کند.

بیشتر بخوانید  پیشنهاد جذاب تسلا به کارکنان خود

Peugeot 404

رالی شرق آفریقا خشن ترین و سخت ترین سری مسابقات در زمان خودش بود ولی پژو ۴۰۴ با پیشرانه ی ۱.۶ لیتری، توانست در مسابقات زیادی نفر اول شود. مقام اول در سال ۱۹۶۳، یک هتریک بین سالهای ۱۹۶۶ تا ۶۸، پیروزی در سالهای ۶۲ و ۶۴>  ۱۲ خودروی پژو در این مسابقه شرکت کردند و فقط یکی از آنها نتوانست از خط پایاین عبور کند. از ۱۰ جایگاه اول، ۵ جایگاه به پژو تعلق داشت.

 

Peugeot 504

این خودروی شش سیلندر با اتکا به سیستم تعلیق بسیار مستحکم خود توانست در سال ۱۹۷۵ در رالی مراکش و رالی سافاری پیروز شود.

Peugeot 205 T16

این خودرو برای علاقه مندان به مسابقات رالی جایگاه ویژه ای دارد. با توان تولید ۴۵۰ اسب بخار( ۶۰۰ اسب در مدل های پایانی) توانست ۱۶ قهرمانی در مسابقات رالی جهانی و دو مقام اولی در مسابقات پاریس داکار را کسب کند.

Peugeot 504 T16

این خودرو برای شرکت در مسابقات پایک پیک طراحی و ساخته شد و توانست دو مقام قهرمانی را از آن خود کند.

Peugeot 905

در سال ۱۹۸۱ بخش پژو اسپورت توسط آقای جین تاد شکل گرفت. هدف پیروزی در مسابقات اندورنس و در مسابقات جهانی سوپر کار بود. در سال ۱۹۹۲ هر سه مقام اول در دستان پژو بود.

Peugeot 306 Maxi

موفقیت این خودرو در مسابقات رالی باعث فروش بی شمار از نسخه ی خیابانی این خودرو با نام ۳۰۶ GTI شد. این خودروی ۴ سیلندر دفرانسیل جلوی دو لیتری با ۲۸۰ اسب بخار که دور موتور آن میتوانست تا عدد ۱۰ هزار بالا برود توانست زیر دستان آقای Francois Delecour در مسابقات Tour de Corse به مقام دوم دست یابد. راننده ی افسانه ای کلین مک ری با خودروی ایمپرزا در جاگاه اول قرار داشت.

بیشتر بخوانید  رونمایی سیتروئن از خودرو شهری کوچک AMI

Peugeot 406 Touring Car

زمانی که راننده ی پژو Laurent Aiello پشت فرمان این خودرو قرار گرفت توانست در مسابقات Super Tourenwagen که در سال ۱۹۹۷ در آلمان برگزار شد، ۱۱ مقام اولی را کسب کند.بعد

Peugeeut 206 WRC

این خودرو پس از ۱۳ سال بازنشستگی خودوری ۲۰۵ وارد میادین شد و توانست در رالی جهانی به ۷ پیروزی از ۲۴ پیروزی دست یابد

Peugeot 307 WRC

تنها خودروی رالی کانورتیبل! این خودرو که از لحاظ فنی با ۲۰۶ یکی بود در سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵، ۳ بار توانست مقام اولی شود.

Peugeot 207 S2000

این خودرو  دو لیتری چهار چرخ محرک توانست در سال ۲۰۰۷، ۳ مقام اول را کسب کند.

peugeot 908 HDI FAP

خودروهای آلمانی سلاطین مسابقات لمانز بودند تا زمانی که پژو با خودروی ۹۰۸ وارد میادین شد. با موتور ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری و توانایی تولید ۷۳۰ اسب بخار قدرت برای شکست دادن Audi ها کافی مینمود. ۹۰۸ در سری مسابقات لمانز اروپا توانست در ۳ مسابقه از ۶ مسابقه پیرزو شود.

Peugeot 208 T16

این خودرو که توبرو شارژر، ترمز ها و بال عقب خودرو را از ۹۰۸ گرفته بود با پیشرانه ی ۳.۲ لیتری با قدرت ۸۷۵ اسب بخار به رانندگی سباستین لوب، در مسابقات پایک پیک توانست در کلاس آزاد به مقام اول دست پیدا کند.

Peugeot 2008 DKR

خودروسازان فرانسوی نقش مهمی را در مسابقات رالی پاریس داکار ایفا کرده اند. خودروی ۲۰۰۸ با یک موتور ۳۶۰ اسبی  و تایر های ۳۷ اینچی توانست در سال ۲۰۱۶ با رانندگی Stefane Peterhansel به مقام اول دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید  رنو تلیسمان 2020 با تغییراتی نسبتا محسوس معرفی شد

Peugeot 207 WRX

این خودرو که برای شرکت در مسابقات رالی کراس طراحی شده است با جثه کوچک خود و یک پیشرانه ی دو لیتری با قدرت ۶۰۰ اسب، میتواند در دو ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

تبلیغات گروه سایبری آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *